رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گفت‌و‌گوی پایگاه خبری اتاق ایران با محمد لاهوتی

تبعات تصمیم ترامپ متوجه خود آمریکاست

محمد لاهوتی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است این تصمیم بیش از آن‌که در روابط اقتصادی کشوری با دیگر کشورها تاثیر بگذارد، تاثیرات منفی آن متوجه خود آمریکا خواهد بود؛ چرا که امروز تمام دنیا با نظرات مختلف به این تصمیم اعتراض دارند.

12 بهمن 1395
کد خبر : 6716
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
محمد لاهوتی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است این تصمیم بیش از آن‌که در روابط اقتصادی کشوری با دیگر کشورها تاثیر بگذارد، تاثیرات منفی آن متوجه خود آمریکا خواهد بود؛ چرا که امروز تمام دنیا با نظرات مختلف به این تصمیم اعتراض دارند.

رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ورود به آمریکا را برای اتباع هفت کشور، از جمله ایران، برای مدت دست کم 90 روز به حال تعلیق درآورده است که این تصمیم با واکنش‌های از سوی دیگر کشورها، از جمله جوامع اروپایی همراه بوده است. تصمیمی که در میان فعالان اقتصادی، به عنوان تصمیم نابخردانه و غیرمنطقی شناخته می‌شود و به اعتقاد آن‌ها، تاثیر منفی آن‌ بیشتر متوجه خود دولت آمریکا خواهد بود. محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ترامپ را موجود ناشناخته‌ای می‌داند که بیش از پیش، با چنین تصمیماتی ناشناخته بودن و بروز رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی خودش را اثبات می‌کند.

او به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم ارائه ویزا به مردم هفت کشور از جمله ایران، رفتاری قبیح و دور از روابط بین‌الملل بین کشورهاست. کسی که خودش پناهجوی کشور است، دارد ورود پناهجویان دیگر و افراد مقیم آمریکا که ساکن در کشور دیگری هستند را محدود می‌کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است اخذ چنین تصمیماتی، بیش از آن‌که در روابط اقتصادی کشوری با دیگر کشورها تاثیر بگذارد، تاثیرات منفی آن متوجه خود آمریکا خواهد بود. چرا که امروز تمام دنیا با نظرات مختلف به این تصمیم اعتراض دارند و ترامپ با اعتراضی همه‌گیر و جهانی روبه رو است.

به گفته لاهوتی، این سیاست‌ها یا ادامه پیدا نمی‌کند و یا منجر به انزوای بیشتر دولت آمریکا خواهد شد.

او درباره تاثیر این تصمیم بر روابط تجاری ایران با دیگر کشورها می‌گوید: فکر نکنم تاثیر زیادی روی این موضوع داشته باشد، چرا که مشابه این قانون را در زمان اوباما نیز شاهد بودیم و کسانی که به ایران سفر می کردند، برای ورود به آمریکا نیازمند اخذ ویزای مجدد بودند. البته این‌بار ممکن است سخت گیری هایی صورت بگیرد؛ اما چون منافع ملی کشورهای مقابل هم به خطر می‌افتد، قطعا با آن مقابله می‌کنند و در این مورد ما تنها نیستیم. به گفته لاهوتی، میزان صادرات به آمریکا رقم ناچیزی بوده که از این تصمیم تاثیر نخواهد پذیرفت.

موضوعات :
در همین رابطه