رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به دلیل تلاش برای خانه‌دار کردن مردم؛

جایزه مسئولیت اجتماعی به بانک مسکن اعطا شد

جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت به دلیل مجموعه اقداماتی که بانک مسکن در حوزه برنامه‌ریزی و پشتیبانی از طرح‌های تأمین مسکن اقشار نیازمند انجام داده، به این بانک اعطا شد.

01 اسفند 1395
کد خبر : 7108
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت به دلیل مجموعه اقداماتی که بانک مسکن در حوزه برنامه‌ریزی و پشتیبانی از طرح‌های تأمین مسکن اقشار نیازمند انجام داده، به این بانک اعطا شد.

بانک مسکن

جایزه «مسئولیت اجتماعی مدیریت» در کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه که با حضور سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد پس از بررسی فعالیت شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف به دلیل تلاش‌های بانک مسکن در طراحی و استقرار معیارهای مسئولیت اجتماعی به خصوص در بخش تأمین مسکن و سرپناه برای اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر، به این بانک اعطا شد.

بر اساس این گزارش، آنچه باعث شد بانک مسکن شایسته دریافت این عنوان شود، مجموعه اقدامات اجتماعی این بانک است که طی سال‌های ۹۳ تا کنون، توسط بانک توسعه‌ای ـ تخصصی مسکن برای تأمین مسکن خانوارهای کم‌درآمد، خانه‌اولی‌ها و همچنین تقاضای مصرفی خرید مسکن انجام داده است.

بانک مسکن با طراحی سبد متنوع تسهیلات خرید و ساخت مسکن آن به شکل تسهیلات ارزان‌قیمت، گروه‌های مختلف نیازمند سرپناه را تحت پوشش حمایت‌های مستقیم مالی قرار داد.

این گزارش حاکی است در حال حاضر تسهیلات خرید مسکن پرداختی توسط بانک مسکن به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ درصد قدرت خرید جامعه هدف را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن نیز که با هدف عرضه مسکن ارزان‌قیمت توسط این بانک پرداخت می‌شود بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه ساخت مسکن را برای سازنده‌ها پوشش می‌دهد.

بر اساس آمار بانک مرکزی، در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از کل تسهیلات بخش مسکن را بانک مسکن پرداخت می‌کند. همچنین این بانک تا کنون بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار واحد مسکن مهر پرداخت کرده که به دلیل آثار اجتماعی مثبت آن، رتبه نخست مسئولیت اجتماعی را برای بانک مسکن به ارمغان آورد.

در همین رابطه