رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در نشست مشترک اتاق اردبیل و ولگاگراد روسیه عنوان شد

اردبیل و ولگاگراد خواهرخوانده می‌شوند

در نشست مشترک مسئولان اتاق اردبیل و شهر ولگاگراد روسیه که با همراهی جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران اردبیل برگزار شد، بر ظرفیت ولگاگراد برای حضور سرمایه‌گذاران استان اردبیل تأکید شد.

02 اسفند 1395
کد خبر : 7140
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست مشترک مسئولان اتاق اردبیل و شهر ولگاگراد روسیه که با همراهی جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران اردبیل برگزار شد، بر ظرفیت ولگاگراد برای حضور سرمایه‌گذاران استان اردبیل تأکید شد.

نائب رئیس اتاق اردبیل با قدردانی از حضور مشاور عالی شهرداری ولگاگراد و نماینده اتاق بازرگانی این شهر در اردبیل گفت: به دنبال سفر هیئت عالی‌رتبه استان اردبیل به مسکو و شهر ولگاگراد امروز هیئت عالی‌رتبه‌ای از این شهر مهم روسیه به اردبیل سفر کردند تا از نزدیک با توانمندی و ظرفیت این شهر آشنا شوند.

بهروز پورسلیمان با اشاره به مختصات شهر ولگاگراد در حدفاصل مسکو و آسراخان خاطرنشان کرد: این شهر یک‌میلیون نفر جمعیت دارد و دو برابر آستراخان است به‌طوری‌که طول این شهر 70 کیلومتر است.

پورسلیمان بزرگ‌ترین مزیت این منطقه را درزمینهٔ دام‌پروری و ادوات کشاورزی اعلام کرد و افزود: این شهر قطب صنایع نظامی و صنعتی بوده است و از امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری‌های توجیه‌پذیر بخش خصوصی برخوردار است.

نایب رئیس اتاق اردبیل گفت: بزرگ‌ترین کارخانه تولید لوله‌های نفت و گاز با بیش از 11 هزار کارگر در این شهر واقع‌شده و این شهر بزرگ‌ترین تولیدکننده سرم دامی است.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان بابیان اینکه در سال‌های اخیر چندین شرکت ایرانی در سرزمین وسیع ولگاگراد اقدام به راه‌اندازی صنایع مختلف کشاورزی و تبدیلی کرده‌اند تصریح کرد: ما نیز می‌توانیم به‌راحتی در سرزمین امن و بکر ولگاگراد سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام دهیم.

وی از عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اردبیل با ولگاگراد و امضای این تفاهم‌نامه در ماه‌های آینده با سفر مسئولان استان اردبیل به این شهر خبر داد و اظهار داشت: آمادگی برای برگزاری نمایشگاه روز اردبیل باهدف عرضه محصولات تولیدی استان و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازرگانی از برنامه‌های پیش رو برای توسعه روابط با ولگاگراد است.

نایب رئیس اتاق اردبیل همچنین به همکاری مشترک بانک ایرانی با طرف روسی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به فعالیت بانک ملی در مسکو هیچ‌گونه مشکلی در انتقال ارز برای تجار و بازرگانان استان اردبیل وجود ندارد.

پورسلیمان ادامه داد: به‌راحتی تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند در کشور روسیه به‌ویژه ولگاگراد سرمایه‌گذاری کرده و به توسعه اقتصادی و تولید بیشتر همت کنند.

توسعه اقتصادی ولگاگراد با اردبیل در سطح عالی دنبال می‌شود

مشاور عالی شهرداری و نماینده اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه گفت: توسعه اقتصادی ولگاگراد با اردبیل در سطح عالی و با رویکرد اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازرگانی دنبال می‌شود.

 الکساندر سانی اف با حضور در اتاق اردبیل و در دیدار با جمعی از فعالان تولیدی و اقتصادی اردبیل اظهار کرد: ما خوشحالم که برای اولین بار به استان اردبیل سفر می کنم. دراین سفر تلاش می کنیم مشکلات پیش روی تجار را در انتقال پول و تدارکات حمل‌ونقل بین ایران و ولگاگراد روسیه را برطرف کنیم.

وی افزود: ما بر این باوریم که با دسترسی به خط ریلی، ترانزیت زمینی و بنادری که در اطراف استان اردبیل وجود دارد به‌راحتی می‌توانیم تبادلات تجاری و کالایی را انجام دهیم به‌طوری‌که در سال‌های اخیر با ارتقای روابط شاهد برطرف شدن مشکلات و موانع مبادلات ارزی هستیم.

مشاور عالی شهردار و نماینده اتاق بازرگانی ولگاگراد به توانمندی‌های اردبیل در تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و پلاستیک اشاره کرد و گفت: از رویکردهای دیگر توسعه روابط علمی و آموزشی بین دانشگاه‌های ولگاگراد و اردبیل است که ما به‌راحتی می‌توانیم از این ظرفیت و بستر استفاده کنیم.

سانی اف خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته از بازار بکر اردبیل و شهرهای اطراف آن در توسعه روابط غافل بودیم درحالی‌که به‌راحتی می‌توانیم حتی به کشت فرا سرزمینی و حضور سرمایه‌گذاران و تجار دو کشور در ولگاگراد و اردبیل فکر کنیم.

وی موقعیت استان اردبیل را بهترین و نزدیک‌ترین مرز در اتصال به کشورهای آسیای میانه دانست و گفت: چندین بار با مشورت گرفتن از سفیر ایران در روسیه برای کشت محصولاتی همچون کلزا در ولگاگراد هم‌اندیشی داشتیم که انتظار می‌رود این سفر مقدمه این کار را فراهم آورد.

مشاور عالی شهردار و نماینده اتاق بازرگانی ولگاگراد همچنین به خواهرخواندگی اردبیل و ولگاگراد اشاره کرد و گفت: به‌زودی این موضوع نهایی خواهد شد و ما به‌صورت رسمی از شهردار اردبیل و مسئولان این استان می‌خواهیم تا با سفر به ولگاگراد روسیه زمینه خواهرخواندگی اردبیل و ولگاگراد را فراهم کنند.

محصولات تولیدی اردبیل در حد استانداردهای جهانی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: محصولات تولیدشده در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف در حد استاندارد جهانی است که علاوه بر تأمین بازار داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

 سید حامد عاملی در نشست مشترک مسئولان اتاق اردبیل و ولگاگراد روسیه در اتاق بازرگانی اظهار کرد: ما در تقویت روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و به مقصد روسیه نیازمند به تفاهم و همکاری بخش خصوصی و تجار و بازرگانانی هستیم که از باب اقتصادی به دوام و قوام همکاری‌های مشترک اعتقاد راسخ داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: استان اردبیل از نظر صنعت و کشاورزی می‌تواند همکاری مشترکی را با استان ولگاگراد داشته باشد به‌طوری‌که ما هم‌اکنون در صنایع تولید ماشین‌آلات صنعت غذا، شیرآلات، نفت و گاز، قطعات الکترونیکی خودرو، تولید نخ، پارچه و پوشاک، تجهیزات و توپ‌های ورزشی، مصنوعات پلاستیکی، انواع میوه منجمد و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است.

عاملی تصریح کرد: ما هم‌اکنون محصولاتی در حد استاندارد اروپایی تولید و در داخل و خارج از کشور عرضه می‌کنیم و علاقه‌مند به همکاری مشترک با بخش خصوصی ولگاگراد برای امضای همکاری و تفاهمات مشترک هستیم.

در همین رابطه