رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق همدان خبر داد

دفتر اتاق همدان در سلیمانیه عراق تأسیس می‌شود

اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق با حضور در اتاق همدان راه‌های همکاری‌های تجاری را بررسی کردند.

10 اردیبهشت 1396
کد خبر : 7144
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک فعالان اقتصادی استان همدان و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در همدان برگزار شد.

رئیس اتاق همدان بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین همدان و سلیمانیه تاکید کرد و گفت: به زودی دفتر اتاق همدان در سلیمانیه برای پیگیری امور بازرگانی فعالان اقتصادی استان تأسیس می‌شود.

علی اصغر زبردست با تأکید بر لزوم رفع بی‌اعتمادی بین فعالان اقتصادی همدان و سلیمانیه گفت: پس از سرنگونی صدام، روابط تجاری خوبی بین ایران و اقلیم کردستان شکل گرفت اما متاسفانه این روابط روند رو به رشدی نداشت. در حال حاضر این امیدواری وجود دارد که در سایه ثبات و آرامش موجود روابط توسعه یابد.

زبردست افزود: بخشی از این بی اعتمادی به قوانین دست و پاگیر در ایران و بخشی به تلاش و جدیت فعالان اقتصادی ایرانی مربوط می‌شود که اتاق بازرگانی ایران باید تلاش لازم را در راستای اصلاح آن انجام دهد.

رئیس اتاق همدان در ادامه گفت: امیدواریم بازرگانان و فعالان اقتصادی استان همدان از فرصت مذاکره و همکاری میان دو اقلیم بهترین بهره‌ را ببرند.

زبردست همچنین از ایجاد دفتر هماهنگی استان همدان خبر داد و گفت:  مقرر شده دفتر هماهنگی در اتاق بازرگانی سلیمانیه ایجاد شده و فعالان اقتصادی استان همدان در زمینه‌های مختلف اقدامات تجاری داشته باشند.

رئیس اتاق همدان ابراز امیدواری کرد:  فعالان بخش خصوصی عراق و همدان در بخش‌های صنایع، بازرگانی، کشاورزی و گردشگری اقدامات موثر و ارتباطات تنگاتنگی داشته باشند که البته این موضوع به تعامل موجود بین دو طرف بستگی دارد.

وی بیان کرد: توانمندی لازم در فعالان اقتصادی استان همدان وجود دارد تا بتوانند بخشی از نیازمندی اقلیم کردستان را رفع و مشکلات موجود در این اقلیم را برطرف کنند.

موضوعات :
در همین رابطه