رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل

سفر وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به اردبیل به عملیاتی شدن توافقات فی‌مابین کمک می‌کند

03 اسفند 1395
کد خبر : 7145
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سفر وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به اردبیل زمینه عملیاتی شدن توافقات و پروتکل‌های فی‌مابین را فراهم می‌آورد.

هاشم مظفری در آستانه سفر وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به اردبیل گفت: همسایگی ایران و جمهوری آذربایجان با مرز مشترک حدود 360 کیلومتر دسترسی به بازارهای هدف آسیای میانه و روسیه را از طریق ترانزیت جمهوری آذربایجان فراهم کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به وجود بازارهای مناسب مصرف در جمهوری آذربایجان برای صادرات کالاهای استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: امکان برقراری معاملات بانکی با کشور همسایه فراهم آمده است.

مظفری به اولویت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: ورود تجار و سرمایه‌گذاران کشور آذربایجان در این حوزه‌ها می‌تواند امیدبخش باشد.

عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: در این سفر امکان طرح مسائل و مشکلات گمرک بیله سوار و رفع موانع آن و همچنین مذاکره نهایی برای اتصال راه‌آهن کریدور شمال ایران از طریق خط ریلی میانه- اردبیل- اصلاندوز و پارس‌آباد فراهم آمده است.

مظفری بیان کرد: در صورت گسترش روابط اقتصادی دو طرف امکان بازسازی و ترمیم راه‌ها و جاده‌های زمینی و ریلی و هوایی وجود دارد.

وی اظهار داشت: جمهوری آذربایجان برای ما پلی است برای ورود به بازار 300 میلیونی روسیه که با سفر وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان و هیئت همراه امیدواریم زمینه عملیاتی شدن پروتکل‌ها و مذاکرات فی‌مابین فراهم آید.

در همین رابطه