رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل

کشت فرا سرزمینی در آذربایجان را با جدیت دنبال می‌کنیم

عیسی شاهی زارع، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق اردبیل، کشت فراسرزمینی در آذربایجان و آسیای میانه را از اهداف مهم اتاق اردبیل عنوان کرد.

04 اسفند 1395
کد خبر : 7153
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق اردبیل در آستانه سفر وزیر اقتصاد کشور آذربایجان به این شهر به منظور حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گفت: فعالان اقتصادی اردبیل کشت فرا سرزمینی را در آسیای میانه و جمهوری آذربایجان به‌عنوان یک اولویت دنبال خواهند کرد.

عیسی شاهی زارع گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری آذربایجان در بخش کشاورزی دارای زیرساخت‌های خوبی است و استعدادهای ویژه‌ای نیز دارد، پیش‌بینی می‌کنیم فعالان بخش کشاورزی در مسیر تحقق اهداف کشت فرا سرزمینی درزمینهٔ شیلات، زراعت، نباتات صنعتی ازجمله سویا و مبادله بذر اصلاح‌شده به‌ویژه بذر سیب‌زمینی همکاری‌های مناسبی را انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه یکسری ادوات کشاورزی تولید داخل هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ قیمت قابل‌رقابت با تولیدات کشورهای توسعه‌یافته هستند پیش‌بینی می‌کنیم بازار آذربایجان بازار مناسب برای عرضه این ادوات و ماشین‌آلات باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق اردبیل خاطرنشان کرد: مقدمه این کار از سال گذشته و در قالب نمایشگاه اقتصادی ایران در شهر گنجه استارت خورده و امیدواریم بیش از این توانمندهای ما موردتوجه قرار گیرد.

شاهی زارع افزود: همچنین فعالان ما در بخش کشاورزی و در زمینهٔ صنایع تبدیلی با استفاده از ظرفیت‌های تولید مواد خام می‌توانند به افزایش ظرفیت صادرات به بازار 350 میلیونی روسیه با استفاده از برند مشخص فکر کنند.

وی بیان کرد: درمجموع این سفرها و اعزام هیئت‌ها برای هر دو کشور جزو ضرورت‌ها در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که اتاق اردبیل همواره پیگیر این مباحث با در نظر گرفتن مزیت‌های متنوع ازجمله همسایگی، اشتراک فرهنگ و تمدن، مبادله سهل و آسان کالاهای تولیدی بوده است.

در همین رابطه