رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

معاون فنی و عمرانی سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های نیمه‌تمام

معاون فنی و عمرانی سازمان برنامه‌وبودجه گفت: بخش خصوصی تقبل کرده تا به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری کند.

03 اسفند 1395
کد خبر : 7174
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
معاون فنی و عمرانی سازمان برنامه‌وبودجه گفت: بخش خصوصی تقبل کرده تا به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری کند.

غلامرضا شافعی، معاون فنی و عمرانی سازمان برنامه و بودجه

غلامرضا شافعی معاون فنی و توسعه زیربنای سازمان برنامه‌وبودجه در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور که در سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد با اشاره به‌ضرورت تکریم از بزرگان سازنده و تولیدکننده کشور گفت: سؤال این است که کسانی که کشور خود را می‌سازند در کجای فرآیند تکریم قرارگرفته‌اند و آیا به‌درستی از شأن و شرافت کسانی که کشورشان را می‌سازند تکریم به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه سال گذشته از دو گروه پیمانکاران با بیش از 60 سال سابقه کار و مشاوران باسابقه بالای 50 سال تقدیر به‌عمل‌آمده گفت: در سال جاری علاوه بر آن دو گروه دو حوزه دیگر یعنی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، و تأمین‌کنندگان منابع مالی و سرمایه‌ای موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته شافعی ظرفیت صادراتی ایران سالیانه 25 میلیارد دلار است بر همین اساس باید بررسی‌هایی صورت گیرد تا مشخص شود در سال آینده از این ظرفیت چه سهمی به فعالیت خواهد رسید.

وی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در خصوص واگذاری 2529 پروژه به بخش خصوصی گفت: 1815 پروژه قبلا به بهره‌برداری رسیده بود که اکنون به بخش خصوصی برای تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری واگذارشده است.

معاون سازمان برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: در پایان سال 94 به 290 هزار میلیارد برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز داشتیم این در حالی است که این عدد امروز به 380 میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

شافعی ادامه داد: بخش خصوصی تاکنون به میزان 20 هزار میلیارد تومان قبول تعهد کرده است که در این پروژه‌های 400 هزار میلیارد  تومانی سرمایه‌گذاری کند.

به گفته وی 3 هزار شرکت مشاور و 30 هزار شرکت پیمانکاری موفق به اخذ مجوز در نظام فنی و اجرایی طرح‌های عمرانی شده و هم‌اکنون در این حوزه فعالیت دارند.

در همین رابطه