رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

شورای گفت‌وگوی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

تازه‌ترین شورای گفت‌وگوی استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و رئیس اتاق شهرکرد برگزار شد.

07 اسفند 1395
کد خبر : 7206
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تازه‌ترین شورای گفت‌وگوی استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار و رئیس اتاق شهرکرد برگزار شد.

استاندار چهار محال و بختیاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: توجه به قوانین موجود کشور در خصوص بازنشستگی فعالان مشاغل سخت و زیان آور، مشکلات بسیاری از افراد در آستانه بازنشستگی این حوزه را رفع می‌کند.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: تصمیم اعضای کمیته تخصصی بررسی سوابق فعالان مشاغل سخت و زیان آور با حضور نمایندگان تعاون کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، بهداشت، نماینده کارفرما و نماینده کارگر در این خصوص می تواند مبنای قانونی قرار گیرد و لازم الاجرا است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: براساس بند سوم ماده ۱۳ قانون بازنشستگی کشور افراد دارای حداقل ۲۰ سال سابقه فعالیت متوالی و ۲۵ سال سابقه کار متناوب در مشاغل سخت و زیان آور می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را به تامین اجتماعی ارائه دهند.

وی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی دارای اشتغال و صادرات بالا باید به صورت ویژه در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرای متولی باشد.

استاندار چهارمحال وبختیاری در ادامه، روند پرداخت نقدی مالیات بر ارزش افزوده را مناسب نداست و درخواست کرد: لایحه ای تهیه شود تا ملاک اخذ مالیات بر ارزش افزوده پرداخت صورت وضعیت به جای تایید صورت وضعیت پیمانکار از سوی کارفرما باشد و این لایحه به شورای گفت‌وگوی کشور ارسال تا پس از تایید در مجلس عملیاتی شود.

سلیمانی دشتکی افزود: باید تدبیری اتخاذ شود تا پرداخت صورت وضعیت سه ماهه فصل زمستان پیمانکاران که در فروردین یا اردیبهشت سال بعد انجام میشود جزو پرداخت‌های همان سال جاری محسوب شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با انتقاد از روند اخذ مالیات بر ارزش افزوده گفت: تولید کنندگان کالای خود را بصورت مدت دار میفروشند درحالی‌که باید مالیات بر ارزش افزوده را نقدی و پیشاپیش پرداخت کنند.

موضوعات :
در همین رابطه