رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق گرگان با اشاره به تفاهم‌نامه با قزاقستان؛

نگذاریم مفاد تفاهم‌نامه گلستان-منگستائو روی کاغذ بماند

رئیس اتاق گرگان بر لزوم اجرای مفاد تفاهم نامه امضا شده با قزاقستان تأکید کرد.

08 اسفند 1395
کد خبر : 7234
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق گرگان در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با کشور قزاقستان بیان کرد: نباید دست روی دست گذاشت تا مفاد تفاهم‌نامه‌ها بر روی کاغذ باقی بماند. با همکاری دستگاه‌های دولتی باید آن را عملی ساخت.

رمضان بهرامی گفت: نزدیک به دو ماه از سفر به قزاقستان گذشته و اتاق گرگان نیز از توان خود در تحقق تفاهم‌نامه استفاده کرده است اما اتاق به‌تنهایی قادر به اجرای آن نخواهد بود و نیاز به همراهی دستگاه‌های دولتی است.

بهرامی ادامه داد: با توجه به سفر به قزاقستان به‌اتفاق برخی دستگاه‌های دولتی و شخص استاندار، شاهد اتفاقات خوب و توسعه روابط با کشور قزاقستان هستیم که نشان‌دهنده اهمیت این دیدارها است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت ریلی استان گلستان گفت: بخش خصوصی استان در راه‌آهن سهمی نداشته و جای خالی سرمایه‌گذاری در این بخش احساس می‌شود.

گفتنی است در تفاهم‌نامه‌ای که میان استاندار گلستان و استاندار منگستائو منعقد شده باهدف توسعه همکاری اقتصادی، علمی، آموزشی، فناوری و فرهنگی، با برگزاری حداقل یک نمایشگاه اختصاصی و برگزاری همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در دو استان در هرسال موافقت شد.

همچنین   در تفاهم نامه مذکور مقرر شده روسای اتاق‌های بازرگانی دو استان گزارش‌های دوره‌ای سه‌ماهه از روند اجرای مفاد این تفاهم‌نامه تهیه و به استانداران ارائه کنند.

 

 

 

موضوعات :
در همین رابطه