رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

حجتی اعلام کرد:

آمادگی ایران برای صادرات میگو و کیوی به نیوزیلند

وزیر جهاد کشاورزی آمادگی کشور را برای صادرات میگو و کیوی به نیوزیلند و همچنین همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای پرورش ماهی در قفس اعلام کرد.

08 اسفند 1395
کد خبر : 7264
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمود حجتی در دیدار ناتان گای وزیر صنایع پایه نیوزیلند با اعلام آمادگی ایران برای صادرات میگو و کیوی به این کشور و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در بخش پرورش ماهی در قفس، افزود: عزم دو کشور بر توسعه روابط سازنده جدی است و ایران برای همکاری با نیوزیلند در زمینه‌های تحقیقاتی، مبادله ژرم پلاس، مدیریت آفت مراتع و تولید بذر هیبرید آمادگی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قابلیت‌های 2 کشور در زمینه فعالیت های شیلات و آبزیان گفت: سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه پرورش ماهی در قفس و بازاریابی آن برای صدور تولیدات به سایر کشورها می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری ایران و نیوزیلند باشد.

وزیر صنایع پایه نیوزیلند نیز در این دیدار بر آمادگی این کشور بر اجرای تفاهم‌نامه‌های پیشین 2 کشور تأکید کرد.

امضای 2 سند همکاری در زمینه توسعه تجاری دامپزشکی و باغبانی از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند اول خردادماه امسال نیز در سفر وزیر امورخارجه نیوزیلند به تهران برای توسعه همکاری‌های کشاورزی و افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های 2 کشور و دسترسی به بازارهای هدف در زمینه‌های مختلف کشاورزی یک سند همکاری امضا کرده بودند.

اول خردادماه امسال در سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به ولینگتون، ظرفیت مبادلات تجاری 2 کشور تا یک میلیارد دلار برآورد شد.

دوازدهم آذرماه امسال نیز وزیر تجارت نیوزیلند به همراه یک هیأت بلندپایه تجاری شامل نمایندگان 18 شرکت این کشور به تهران سفر کردند.

در همین رابطه