رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

درخواست نظام مهندسی معدن برای تخصیص سهم 3 درصدی از حقوق معادن در بودجه 96

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: در 13 سال فعالیت این سازمان، هیچگاه سهم 3 درصدی خود از محل حقوق دولتی معادن را دریافت نکرده‌ایم.

08 اسفند 1395
کد خبر : 7267
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: در 13 سال فعالیت این سازمان، هیچگاه سهم 3 درصدی خود از محل حقوق دولتی معادن را دریافت نکرده‌ایم.

نادعلی اسماعیلی، رئیس سازمان مرکزی نظام مهندسی معدن

نادعلی اسماعیلی با بین اینکه هیچگاه در 13 سال گذشته سهم 3 درصدی سازمان نظام مهندسی معدن از حقوق دولتی معادن به این سازمان داده نشده و در تلاشیم تا آن را در بودجه 96 لحاظ کنیم، افزود: قانونگذار در چارچوب قانون معادن سهم سه درصدی برای سازمان نظام مهندسی معدن از محل حقوق دولتی معادن در نظر گرفته، اما این رقم تاکنون به میزان قانونی اختصاص نیافته است.

به گفته رئیس سازمان مرکزی نظام مهندسی معدن ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان حقوق دولتی معادن را در سال 1393 به میزان 520 میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم 12 درصد کمتر از سال 1392 است، درعین حال برآورد شده که در سال گذشته میزان حقوق دولتی معادن نسبت به سال 1393 افت 75 درصدی داشته است.

اسماعیلی شمار اعضای این سازمان را افزون بر 35 هزار نفر اعلام کرد که از این رقم افزون بر 10 هزار نفر (عضو) تعیین صلاحیت شده‌اند.

وی یادآورشد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای سهولت در اعطای تسهیلات به واحدهای معدنی در دفاتر استانی این سازمان مستقر خواهند شد.

اسماعیلی اضافه کرد: سیاست های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توسعه، تجهیز و تکمیل چرخه ارزش محصولات معدنی، اعطای تسهیلات و حمایت های مالی از معادن و صنایع معدنی تمرکز دارد و در نوسازی و تقویت زیرساخت های آنها نقش بسزایی خواهد داشت.

به گفته ریس سازمان نظام مهندسی معدن، استقرار میز صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در دفاتر سازمان نظام مهندسی معدن، ناشی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیروی کافی ندارد و بحث چابک سازی در وزارت خانه مطرح است.

وی گفت: بخشی از وظایف وزارتخانه به سازمان نظام مهندسی معدن که به عنوان یک تشکیلات نظام مندی شناخته می شود، محول شده که از جمله این کارها صندوق یادشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: برابر قانون معادن، وزارت صنعت، معدن وتجارت مجاز است برای انجام امور کارشناسی، نظارت و بازرسی از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن بهره گیرد و بعضی از اختیارات غیر حاکمیتی خود را به این سازمان تفویض کند.

موضوعات :
در همین رابطه