رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

رقابت سالم در اقتصاد، برآیند رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است

همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با حضور رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اتاق سمنان برگزار شد.

15 اسفند 1395
کد خبر : 7383
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با حضور رئیس سازمان حمایت در اتاق سمنان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان رقابت سالم در اقتصاد را برآیند رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: تا زمانی که نتوانیم رقابت سالم در فضای کسب کار داشته باشیم استمرار مؤلفه‌های قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش سخت خواهد بود.

علی‌اصغر جمعه‌ای خواستار ارائه خدمات و مشوق‌های لازم به واحدهای برتر شد و گفت: باید ضوابطی نهادینه شود که منتخبین در این زمینه مشمول مشوق‌هایی در زمینه تأمین اجتماعی و امور مالیاتی شوند.

جمعه‌ای با تأکید بر اهمت مطالبه‌گری و توجه به حقوق مصرف‌کنندگان گفت: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در تمام کشورها رعایت و در قالب استانداردهای اجباری نهادینه می‌شود.

وی ترویج فرهنگ کسب کار و رعایت اخلاقیات را حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد: رعایت کردن اصول اخلاقی و توسعه کسب کار جزو اولویت‌هایی است که متأسفانه در جامعه ما کمرنگ و کم‌اهمیت شده است.

جمعه‌ای تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد را حائز اهمیت خواند و گفت: در بیشتر کشورهای دنیا تشکل‌های مردم‌نهاد خدمات مرتبط را رصد کرده و در مقابل ناهنجاری‌ها واکنش نشان می‌دهند.

رئیس اتاق سمنان حضور کالای قاچاق در فضای کسب کار را مخرب دانست و گفت: مباحث اقتصادی در کشور به‌طور مجرد بررسی می‌شوند درصورتی‌که اگر شاخص‌های مختلف را به‌صورت همسو ارزیابی کنیم، متوجه می‌شویم که نقص‌هایی وجود دارد.

جمعه‌ای حادثه اخیر برای کول‌بران را تأسف‌انگیز خواند و تصریح کرد: به‌جای اینکه بیاییم واکاوی کنیم چرا جامعه به این ناهنجاری‌ها دچار شده و به دنبال راه‌حلی باشیم، شروع به نشر و بیان احساسات می‌کنیم و گاهاً با نظرات کارشناسی در تسهیل امور قاچاق مواجه می‌شویم.

 رئیس اتاق سمنان تأمین معیشت در نقاط صفر مرزی را یک ضرورت برشمرد و گفت: عدم تأمین شغل، کم‌توجهی به مسائل و مشکلات مرزنشینان باعث شده پدیده شوم قاچاق در جامعه گسترده بشود.

موضوعات :
در همین رابطه