رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایلام در دیدار با امام جمعه مهران

مرز مهران نقطه امید شکوفایی اقتصاد ایلام است

رئیس اتاق ایلام گفت: مرز بین المللی مهران نقطه امید این استان برای اشتغال و شکوفایی اقتصاد منطقه است.

29 اسفند 1395
کد خبر : 7625
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شعبان فروتن در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق ایلام با امام جمعه مهران بر ضرورت حمایت مسئولان برای تقویت جایگاه مرز بین المللی مهران تاکید کرد و گفت: رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، اشتغال پایدار و تقویت جایگاه تولید داخلی از جمله مزایای صادرات است و خوشبختانه مرز مهران یکی از مهمترین کانون های اصلی صادرات به کشور عراق محسوب می شود.

فروتن افزود: متاسفانه برخی کارها باعث شده، تجار به عنوان اصلی ترین سربازان جبهه اقتصادی با مشکلاتی مواجه شوند. ضروری است مسئولان رسیدگی به دغدغه های تجار را در اولویت کاری قرار دهند.

رئیس اتاق ایلام گفت: مشکلات مهران جنبه داخلی و خارجی دارد. برای رفع مشکلات، در بخش داخلی تاکنون نشست های مختلفی برگزار و در بخش خارجی نیز مسئولان از طریق همتایان خود در عراق پیگیر هستند.امیدواریم با رفع مشکلات فراروی تجار، بتوان گام های بزرگ تری در راستای تقویت توسعه صادرات برداشت.

حجت الاسلام ولدبیگی، امام جمعه مهران، نیز در این نشست یکی از مشکلات مرز مهران را صدور بیانیه عنوان کرد و گفت: مانیفست هیچگونه مزیتی برای تجار و بازرگانان نداشته و افراد مسول باید پاسخگو باشند.درحالی که همه باید در مسیر سهولت در کار صادرات حرکت کنند، صدور مانیفست باعث اعتراض تجار و فعالان اقتصادی در مرز مهران شده است.

وی بر ضرورت حمایت همه جانبه از تجار و بازرگانان تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه های مهم در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت همه جانبه از صادرات غیرنفتی است، بنابراین رسیدگی به مشکلات تجار باید آنی باشد.

امام‌جمعه مهران ادامه داد: ضرورت دارد در نخستین گام، برای رسیدگی به مشکلات در مرز مهران ، وضعیت مدیریتی مشخص شود تا مرز به جایگاه اصلی خود برسد.

 

 

موضوعات :
در همین رابطه