رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

روحانی در سمنان

همه استان‌ها باید تلاش خود را بر تولید اشتغال‌زا متمرکز کنند

صبح امروز، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح استانی وارد سمنان شد. سفر به استان سمنان چهارمین سفر رئیس‌جمهوری درسال 96 است.

17 فروردین 1396
کد خبر : 7795
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهارمین سفر رئیس‌جمهوری در سال جدید آغاز شد؛ حسن روحانی، صبح روز پنجشنبه با استقبال نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی وارد فرودگاه سمنان شد. رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی، روز سی و یکم فرودین سال 1395 هم مهمان مردم سمنان بود.

 روحانی در فرودگاه سمنان و در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال  96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال»، تأکید کرد: همه استان‌ها باید تلاش خود را بر تولید اشتغال‌زا متمرکز کنند.

رئیس‌جمهوری، مردم سمنان را مردمی غیور، مؤمن، دلاور و ولایتمدار توصیف کرد و گفت: بررسی دستاوردهای سفر قبلی کاروان تدبیر و امید به این استان از مهم‌ترین اهداف این سفر است.

رئیس‌‌جمهوری افزود: اجرای کامل پروژه‌هایی که 80 درصد پیشرفت داشته‌اند در پایان دولت یازدهم، از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این سفر است که برخی از این طرح‌ها در این سفر در شهرستان‌های مختلف افتتاح می شود و درباره تولید ملی و اشتغال برای جوانان استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

روحانی ادامه داد: استان فرهنگی سمنان جوانان تحصیلکرده فراوانی دارد که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده شود.

رئیس‌‌جمهوری بر ضرورت حل و فصل مشکل آب سمنان تأکید کرد و اظهار داشت: حل و فصل این مشکل می تواند شتاب در توسعه استان ایجاد کند.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح و پروژه استانی از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر یک روزه است.

در این سفر 17 طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح صنعتی با بیش از 11 هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای بیش از 885 نفر از طریق ویدئوکنفرانس بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود.

در سفر یک‌روزه روحانی به سمنان، شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا واقع در شهرک صنعتی سمنان با هزینه بیش از یک هزار و 125 میلیارد ریال بخش خصوصی، تولیدکننده سالانه 100 هزار دستگاه خودروی کلاس بی، با حضور وی به بهره برداری می‌رسد و عملیات احداث بخش تولید بدنه و سالن رنگ این واحد تولیدی با سه‌هزار و 630 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی در 45 هزار مترمربع آغاز می‌شود.

همچنین قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار با دستور روحانی و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن گرمسار با بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار و زیرسازی و روسازی بیش از 25 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

سخنرانی و افتتاح همزمان طرح‌های صنعتی و عمرانی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) سمنان از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه پرچمدار کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان اعلام شده است.

افتتاح یک هزار و 156 واحد مسکن مهر شامل یک هزار و 120 واحد در شهرستان شاهرود، 316 واحد در دامغان، 299 واحد در سمنان و 21 واحد در شهرستان گرمسار با مشارکت 790 میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر طرح های قابل افتتاح در سفر دکتر روحانی به سمنان است.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینعلی امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری، سید امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و چندین معاون وزیر در این سفر رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کنند.

افتتاح طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان، راه اصلی گرمسار- چنداب، طرح قطار محلی تهران- ورامین- گرمسار، افتتاح تقاطع غیرهمسطح درجزین، بهسازی محور شاهرود- گرگان، افتتاح چند باب پل و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی از طرح های افتتاحی وزارت راه و شهرسازی، افتتاح سامانه آبیاری تحت فشار به مساحت پنج هزار هکتار از طرح های افتتاحی در حوزه وزارت جهادکشاورزی، افتتاح طرح فرابرد هوشمند میهن، طرح های شکوفا بهداشت و شکوفا شیمی آرین از طرح های افتتاحی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افتتاح ساختمان اداره امور مالیاتی استان و سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد هلال احمر نیز دیگر طرح های افتتاحی از طریق ویدئوکنفرانس با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری است.

استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.

استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.

استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه‌های جنگلی دارد.

در همین رابطه