رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

معرفی دو موسسه مشاوره بین‌المللی در نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران

کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران نشست تخصصی معرفی خدمات موسسه‌های مشاوره‌ای بین‌المللی دیلویت (Deloitte) و دی. آل. ای پایپر (DLA Piper) را با حضور نمایندگان این دو شرکت برگزار کرد.

29 فروردین 1396
کد خبر : 7961
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست تخصصی معرفی خدمات موسسه‌های مشاوره بین‌المللی دیلویت (Deloitte) و دی.‌ال.ای پایپر (DLA Piper) به همت کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران با هدف ارتقای سطح فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی برگزار شد.

به گفته فریال مستوفی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران، برای آماده شدن بستر سرمایه‌گذاری در کشور ضرورت دارد پیش‌نیازهای اولیه را در نظر بگیریم که در این راستا ارتباط شرکت های ایرانی با موسسه‌های مشاوره و حقوقی بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد.

در این نشست علاوه بر معرفی خدماتی که این دو موسسه بزرگ بین‌المللی ارائه می‌دهند، سئوالاتی نیز مطرح شد. حامد فتحی نژاد، مشاور حقوقی دی. ال. ای پایپر ضمن پاسخ به این پرسش ها، تأکید کرد: شرکت‌های ایرانی برای آماده شدن به‌منظور ارتباط با دنیا و آغاز فعالیت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند از خدمات این موسسه‌ها بهره ببرند.

وی با اشاره به تحریم‌هایی که طی سال های گذشته موجب شد شرکت های ایرانی نتوانند با همتایان خود در سایر کشورها ارتباط تجاری و اقتصادی داشته باشند، گفت: پس از نهایی شدن برجام و لغو تحریم ها بسیاری از شرکت های ایرانی تلاش کردند که مجدد به بازارهای جهانی برگردند که به دلیل دوری چندساله از این بازار، به‌طور حتم احیای این روابط به آسانی امکانپذیر نیست؛ به همین منظور شرکت های ایرانی می‌توانند از مزایا و خدمات مشاوره ای موسسه‌های بین‌المللی استفاده کنند.

مشاور حقوقی دی. ال. ای پایپر یادآور شد: فراموش نکنیم که در وضعیت فعلی، مسیر برقراری روابط اقتصادی بین شرکت های ایرانی و خارجی طولانی خواهد بود چراکه شرکت های خارجی بااحتیاط بیشتری، جلو می‌آیند و باید پیش از هرگونه ارتباطی، شناخت کافی از طرف ایرانی خود پیدا کنند.

در این نشست رالف استبواسر، مدیرعامل شرکت دیلویت و دبی باربر نماینده شرکت دی.ال.ای پایپر نیز حضور داشتند.

در همین رابطه