رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

هیات تجاری آفریقای جنوبی اردیبهشت‌ماه به تهران می‌آید

سارا دین رایزن و وابسته بازرگانی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با حضور در اتاق ایران، با محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران و شهرام خاصی پور مدیرکل اداره عربی آفریقایی اتاق ایران دیدار کرد.

29 فروردین 1396
کد خبر : 7974
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سارا دین رایزن و وابسته بازرگانی سفارت آفریقای جنوبی در تهران با حضور در اتاق ایران، با محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران و شهرام خاصی پور مدیرکل اداره عربی آفریقایی اتاق ایران دیدار کرد.

سارا دین در این نشست ضمن اشاره به روابط «عالی» سیاسی میان ایران و آفریقای جنوبی، از حجم اندک روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور اظهار تاسف کرد . گفت: «وظیفه ماست که بخش خصوصی دو کشور را ترغیب کنیم تا از فرصت های بیشمار همکاری میان دو طرف استفاده کنند.»

رایزن بازرگانی سفارت آفریقای جنوبی عدم وجود روابط بانکی میان ایران و این کشور را مشکل عمده تجارت دو جانبه دانست و گفت: «ایران با وجود این مشکلات با کشورهایی همچون امارات و چین و ترکیه و اسپانیا حجم بالایی از روابط تجاری را دارد؛ بنابراین از بخش خصوصی ایران می‌خواهیم راهکارهایی برای توسعه تجارت و همکاری‌های اقتصادی با تجار آفریقای جنوبی پیدا کنند.»

سارا دین از معاون بین‌الملل اتاق ایران خواست در این زمینه هم‌فکری و هم‌اندیشی دوجانبه صورت پذیرد. وی همچنین با اشاره به نشست‌های متعددی که با نمایندگان بانک‌های آفریقای جنوبی داشته اظهار امیدواری نمود با برگزاری نشست‌هایی تخصصی میان هیات‌های بانکی دو کشور راه حل‌هایی برای حل این مشکل پیدا شود.

رایزن بازرگانی سفارت آفریقای جنوبی همچنین از سفر هیاتی تجاری از وزارت بازرگانی و سازمان توسعه تجارت آفریقای جنوبی(DTA) در اردیبهشت ماه سال جاری به تهران خبر داد و گفت: «علاوه بر حضور هیات 20 نفره تجاری که در زمینه‌های مختلف مانند مواد غذایی، مواد شیمیایی، دارو، قطعات خودرو، هواپیما، فولاد، مخابرات، گوشت و مبلمان فعالیت دارند یک هیات 15 نفره فعال در زمینه مواد غذایی جهت شرکت در نمایشگاه آگروفود در تاریخ 3 تا 5 خرداد به تهران سفر خواهند کرد.»

اتاق ایران آماده اعزام هیات به آفریقای جنوبی

محمدرضا کرباسی ضمن استقبال از سفر هیات تجاری آفریقای جنوبی به تهران، حجم  روابط تجاری میان دو کشور را بسیار اندک خواند و گفت: «اتاق ایران و سفارت آفریقای جنوبی وظیفه دارند در راستای برقراری ارتباط و گفت‌وگو میان فعالان اقتصادی دو کشور تلاش کرده و این‌گونه ارتباطات را تسهیل کنند.»

معاون بین‌الملل اتاق ایران نیز خواستار برقراری روابط بانکی به‌عنوان پیش‌زمینه برقراری روابط تجاری میان دو کشور شد. کرباسی همچنین برای اعزام هیات تجاری ایران به آفریقای جنوبی اعلام آمادگی کرد.

در این نشست دو طرف جزئیات حضور هیات آفریقای جنوبی در اتاق ایران و همچنین برنامه‌های نشست‌های رودرروی تجار دو کشور را موردبحث و بررسی قرار دادند.

در همین رابطه