رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

نخستین کنفرانس ازدیاد بهبود برداشت از مخازن نفتی و گازی برگزار می شود

نخستین کنفرانس ازدیاد بهبود برداشت از مخازن نفتی و گازی، دوم تا چهارم اردیبهشت ماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت ایران برگزار خواهد شد.

30 فروردین 1396
کد خبر : 7993
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
نخستین کنفرانس ازدیاد بهبود برداشت از مخازن نفتی و گازی، دوم تا چهارم اردیبهشت ماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت ایران برگزار خواهد شد.

سکوی نفتی سروش - عکس: شانا، عبدالرضا محسنی

نخستین کنفرانس ازدیاد بهبود برداشت از مخازن نفتی و گازی دوم تا چهارم اردیبهشت ماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت ایران برگزار خواهد شد.

در این کنفرانس که توسط انجمن علمی- تخصصی محیط‌های متخلخل (اینترپور ایران) و انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت و فدراسیون صنعت نفت ایران برگزار خواهد شد، تمهیداتی اندیشیده شده است تا شرکت‌های تخصصی تولید کننده نفت و گاز در فضایی علمی و با رویکرد فن‌آورانه فرصت‌های پروژه‌های در دست اقدام در زمینه ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفت و گازی را در میزگردهای تخصصی به اطلاع حاضران برسانند.

این میزگردهای تخصصی در ۷ محور برنامه‌ریزی شده است و  شرکت‌های مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت و گازپارس، مهندسی و توسعه نفت و نفت فلات قاره، هدایت و راهبری میزگردها را بر عهده خواهند داشت.

شرکت مناطق نفت خیز جنوب موضوع چالش‌های ازدیاد برداشت در مخازن ایران و پیش‌گیری و کنترل آب‌زدگی و گاززدگی؛ شرکت نفت مناطق مرکزی ایران موضوع فرصت‌های فن‌آورانه ازدیاد و بهبود برداشت با رویکرد مدیریت پایه مخزن و مدیریت مخازن گازی میعانی؛ شرکت نفت و گاز پارس موضوعات «غربالگری روش های ازدیاد برداشت» و «مدیریت مخازن گاز میعانی»  و شرکت نفت فلات قاره چالش‌های ازدیاد برداشت در فرا ساحل را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد و در پایان، میزگرد هفتم با محوریت توسعه پایدار و ذخیره‌سازی گازهای گلخانه‌ای با رویکرد ازدیاد برداشت و با حضور کارشناسان برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

چهره‌های برجسته علمی دنیا نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت و همچنین پنج دوره آموزشی یک روزه توسط محققانی از دانشگاه‌های سهند ایران، واترلو کانادا، شرکت تی ان او هلند، شرکت ژیو کانسالتنسی انگلستان و شرکت نپتاهلند برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است پژوهشگرانی که در کنفرانس ثبت نام کرده اند به صورت رایگان می‌توانند در یکی از این دوره‌ها ثبت نام کنند.

علاقمندان به حضور در این کنفرانس می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 48255483دبیرخانه کنفرانس مستقر در پژوهشگاه صنعت نفت، تماس حاصل کنند.

در همین رابطه