رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست شورای گفتگوی خراسان شمالی عنوان شد

دستگاه های اجرایی کالاهای مورد نیاز را از تولیدات داخلی تأمین کنند

در نشست شورای گفتگوی استان خراسان شمالی بر استفاده از تولیدات داخلی برای رونق تقاضا تاکید شد.

03 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8034
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تازه ترین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال 96 با حضور استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل استان و فعالان بخش خصوصی در اتاق بجنورد برگزار شد.

استاندار خراسان شمالی در این نشست با تاکید بر حمایت و لزوم استفاده از کالاهای تولید داخل استان گفت: بهتر است دستگاه های اجرایی کالاهای مورد نیاز را از تولیدات داخل استان تأمین کنند. البته مکلف نیستیم هر کالای تولید داخل را با هر قیمت و کیفیتی خریداری کنیم.

محمدرضا صالحی افزود: تولیدکنندگان مکلف هستند برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود اقدام کنند. اگر محصولات تولید داخل، کیفیت مناسب داشته باشد هیچ کس قبول نمی کند که کالای مورد نیاز خود را از استان های دیگر و با پرداخت هزینه های جابه جایی تأمین کند.

صالحی در ادامه از تحقق یک اتفاق خوش برای مردم استان در دولت تدبیر و امید خبرداد وگفت: 100 درصد اعتبارات عمرانی استان محقق شد. به زودی این اعتبارات به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد، با اختصاص آن حدود 70 میلیارد تومان اعتبار جدید به استان ابلاغ شد. همچنین در تلاشیم تا رقم‌های اعتباری جدیدی به استان وارد کنیم. خوشبختانه تمام اعتبارات استانی تاکنون جذب شده و اعتبار برگشتی نداشتیم.

ارایه گزارش رئیس اتاق بجنورد از عملکرد سال گذشته شورا

رئیس اتاق بجنورد در این نشست، گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی در سال 95 ارایه کرد.

محمد صمدی گفت: در سال 95، دوازده جلسه شورای گفتگو با 75 مصوبه برگزار شده که 22 مورد از این مصوبات اجرایی و 53 مصوبۀ دیگر درحال پیگیری است.

رئیس اتاق بجنورد از مهم‌ترین مصوبات سال گذشته شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را افزایش سقف وام های مسکن تعاونی، افزایش سقف اقساط بلند مدت در مالیات عملکرد واحدهای تولیدی از 15 ماه به 24 ماه، مصوبات امور بانکی و تفویض اختیار واگذاری اراضی در مرکز استان تا 10 هکتار عنوان کرد.

وی ایجاد بولتن از توانمندی های استان در بخش‌های مختلف ، کاهش ضرایب مالیاتی (ارزش افزوده)، کاهش ضرایب مالیاتی تمام واحدهای تولیدی فعلی استان از سال 96 به مدت 10 سال و به میزان 5 درصد، و تعیین مشوق‌ها جهت تمایز بیمه گذاران خوش حساب را ازدیگر مصوبات سال گذشته شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد.

رئیس اتاق بجنورد در رابطه با بررسی ماده 80  قانون بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی واحدهای تولیدی گفت: در جلسات شورای گفتگو پیشنهاد تمدید بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای واحدهای تولیدی به مدت یک سال در راستای حمایت از بخش تولید ارائه شد. همچنین در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان پیشنهاد شد ماده 140 درآمدهای قانون تامین اجتماعی اصلاح تا تعداد افراد تحت پوشش افزایش یابد.

صمدی از برگزاری سمینار تخصصی آموزشی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در هفتم و هشتم اردیبهشت ماه امسال در بجنورد خبرداد وگفت: این سمینار در راستای آشنایی با قوانین و مقررات صادرات و واردات، آشنایی با چگونگی ثبت سفارش کالا وچشم انداز آینده صنعت و تجارت استان درمبادلات تجاری با کشورهای هدف انجام می شود.

رئیس اتاق بجنورد همچنین از پذیرش هیات تجاری کشور ارمنستان در دهم اردیبهشت ماه امسال به استان خبرداد.

در همین رابطه