رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق زنجان در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت صربستان عنوان کرد

زنجان آماده تأمین نیازهای کشاورزی و صنایع الکترونیکی صربستان

رایزن بازرگانی سفارت صربستان به اتاق زنجان رفت و با هیات نمایندگان این اتاق دیدار کرد.

09 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8112
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

رایزن بازرگانی صربستان در ایران باهدف بسط و گسترش مناسبات تجاری با اعضاء هیات نمایندگان اتاق زنجان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس اتاق زنجان در این نشست ضمن معرفی ظرفیت‌های استان، گفت: استان زنجان به جهت ظرفیت‌ها و استعداد در حوزه های مختلف کشاورزی، دامی و صنعتی همواره بعنوان یکی از قطب‌های مهم کشور بوده است.

غلامحسین جمیلی با اشاره به اینکه صربستان یکی از وارد کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع الکتریکی در جهان است، گفت: استان زنجان آمادگی دارد نیازهای این کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنایع الکتریکی از جمله  سیم و کابل، ترانس، ابزار دقیق و برخی مواد خام را تأمین کند.

جمیلی گفت: دروازه‌های تجاری دنیا یکی پس از دیگری به روی ایران گشوده می‌شود از اینرو ایران می‌تواند بعنوان یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین تأمین کنندگان جهان بشمار آید.

وی با اشاره به سابقه همکاری های تجاری ایران و صربستان، افزود: از ملزومات صادرات و واردات، شناخت و آگاهی کافی از پتانسیل‌ها و نیازهای طرفین است. لذا هدف اصلی این نوع همکاری‌ها بهبود فضای اقتصادی و سهولت روند معاملات تجاری است.

وی افزود: تأسیس شرکت‌های مشترک برای حضور در مناقصات بین المللی می‌تواند یکی دیگر از دستاوردهای این دیدار باشد.

برانکو مارکوویچ، رایزن بازرگانی کشور صربستان در این نشست ضمن ارائه گزارش جامعی از میزان صادرات و واردات این کشور در حوزه های مختلف، گفت:  نمود همکاری‌های ایران و صربستان را میتوان در شرکت‌های ایران خودرو و واگن قطار دید.  

وی تاکید کرد: در استان زنجان ظرفیت‌های قابل توجهی از جمله محصولات دامی برای صادرات وجود دارد که اگر بستر همکاری در این حوزه فراهم شود با استقبال کشور صربستان مواجه می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه