رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

مانع اصلی رونق تولید، عدم تطابق مقررات با شرایط روز اقتصادی کشور است

علی اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان به فرسودگی نظام مالیاتی، تأمین اجتماعی و عدم ثبات در قوانین به عنوان موانع رونق تولیدف اشاره کرد.

16 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8205
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
علی اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان به فرسودگی نظام مالیاتی، تأمین اجتماعی و عدم ثبات در قوانین به عنوان موانع رونق تولیدف اشاره کرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای؛ رئیس اتاق سمنان

علی اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران موانع رونق تولید را ناشی از عدم تطابق دستورالعمل‌ها و مقررات می‌داند و معتقد است در سال 96، رشد اقتصادی در حوزه نفت و خودرو قابل ملاحظه خواهد بود. متن این گفت‌وگوی کوتاه را در ادامه می‌خوانید.

اصلی‌ترین موانع رونق تولید به ویژه در واحدهای کوچک و متوسط را در چه می‌دانید؟
مهمترین موانع رونق تولید در شرایط فعلی عدم تطابق دستورالعمل‌ها و مقررات حاکم بر فضای اقتصادی کشور با شرایط روز و اقدام جزیره‌ای دستگاه‌ها و نهادهاست. علاوه بر آن می‌توانیم به فرسودگی نظام مالیاتی، تأمین اجتماعی و عدم ثبات در قوانین و دستورالعمل‌ها و تعرفه‌ها بخصوص عدم ثبات نرخ ارز، از همه مهمتر سود بالای سپرده و تسهیلات بانکی در مقایسه با تورم نام برد.

مهمترین اقداماتی که لازم است برای شتاب در اشتغال زایی صورت گیرد چیست؟
اصلاح نظام مالی و بانکی و کاهش نرخ سود و تثبیت نرخ ارز حداقل تا پایان برنامه ششم از مهم ترین اقداماتی است که باید برای شتاب‌بخشی در اشتغالزایی انجام شود.

 شرایط تولید و اشتغال در استان سمنان چگونه است و چه چشم‌اندازی برای سال 1396 متصور هستید؟

با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در صورت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی استان شاهد تحولات خوبی در حوزه خودرو و معدن در سال 1396 خواهیم بود. در این سال قطعاً با توجه به اقدامات سالهای 1394 و 1395 شاهد رونق در دو بخش نفت و خودرو خواهیم بود ولی متأسفانه تاکنون برنامه‌ای برای سایر بخش‌ها از جمله مسکن و معدن ارائه نشده است لذا باتوجه به شرایط حاکم و بودجه مصوب شاهد تحول خاصی در حوزه صنایع کوچک و متوسط نخواهیم بود و صرفاً رشد اقتصادی در حوزه نفت و خودرو خلاصه خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه