رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس بخش بین‌الملل وزارت اقتصاد باواریا

بانک‌های سینا و خاورمیانه در آلمان شعبه باز می‌کنند

رئیس بخش بین الملل و صنایع وزارت اقتصاد ایالت باواریا آلمان در دیدار با استاندار کرمان از راه‌اندازی شعب بانک های سینا و خاورمیانه در آلمان خبر داد.

17 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8247
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس بخش بین الملل و صنایع وزارت اقتصاد ایالت باواریا آلمان در دیدار با استاندار کرمان از راه‌اندازی شعب بانک های سینا و خاورمیانه در آلمان خبر داد.

رئیس بخش بین‌الملل و صنایع وزارت اقتصاد ایالت باواریا آلمان که در چارچوب یک هیات اقتصادی-تجاری به کرمان سفر کرده بود گفت: با وجود مشکلاتی که برخی کشورها در زمینه معاملات بانکی با ایران به وجود آورده اند، طی یک سال گذشته از انجام اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی بانک سینا و بانک خاورمیانه در آلمان حمایت کردیم که شعب آنها بزودی در باواریا ایجاد خواهد شد.

مارکوس ویت من افزود: از طریق شرکت تابع دولت ایالت باواریا دفتری را برای پیگیری پروژه ها در ایران راه اندازی کرده ایم تا ضمن رسیدگی به طرح ها بتواند ارتباط بین شرکت ها را نیز برقرار کنند. وی خاطرنشان کرد: طرح اعطای اعتبار به صادرات در آلمان وجود دارد و ایران نیز می تواند از این امکان استفاده کند که این اعتبار می‌تواند حدود یک میلیارد دلار باشد.

در ادامه این نشست، رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه توانمندی های استان و زمینه های مشترک همکاری با این هیات، در چند نشست معرفی و به آنها اعلام شده است، گفت: فعالیت شرکت های حاضر در این هیات در زمینه های صنایع غذایی، انرژی، نمایشگاه بین المللی، محیط زیست و آب و فاضلاب است. سیدمهدی طبیب زاده، ادامه داد: نشست های B2B نمایندگان این شرکت ها با برخی فعالان اقتصادی استان نیز در 10 گروه جداگانه برگزار شد.

استاندار کرمان نیز در ادامه به ارتباط خوب این استان با ایالت باواریای آلمان اشاره کرد و گفت: پس از امضای تفاهم نامه با وزیر اقتصاد ایالت باواریا، سه میلیارد دلار سرمایه گذاری از طریق بانک ها و شرکت های خارجی در پروژه های فولاد، مس، خودروسازی و انرژی های خورشیدی در استان جذب شده است.

علیرضا رزم حسینی، ادامه داد: آخرین قرارداد ما سه هفته گذشته به ارزش 500 میلیون یورو برای تولید ورق فولاد با مشارکت آلمانی ها و اسپانیایی‌ها به امضا رسید که قرارداد قطعی آن پس از انتخابات ایران امضا و کار اجرایی آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه دولت در فعالیت های اقتصادی استان کرمان نقش حمایتی دارد و عمده فعالیت های اقتصادی را اتاق کرمان پیگیری می کند، افزود: دولت در سال جاری آمادگی تضمین 50 میلیارد دلار فاینانس را اعلام کرده که تاکنون دو تا سه میلیارد دلار آن در استان کرمان جذب شده است.

 استاندار کرمان گفت: سرمایه گذاران آلمانی می توانند در طرح های انتقال آب و راه اندازی کارخانه های صنعتی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته استان سرمایه گذاری کنند که دولت تضمین فاینانس طرح ها را خواهد پذیرفت.

 هیات تجاری باواریا آلمان در سفر دو روزه خود به استان کرمان ضمن برگزاری نشست های B2B با فعالان اقتصادی، در نشست های تخصصی شرکت و از برخی مناطق استان مانند مجتمع مس سرچشمه و ... بازدید کردند.

موضوعات :
در همین رابطه