رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در همایش رونق تولید و سرمایه گذاری

روابط تجاری بین کشورها امنیت منطقه را تأمین می‌کند

رونق تولید و صادرات با حضور معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و رئیس اتاق سمنان برگزار شد.

23 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8351
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رونق تولید و صادرات با حضور معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و رئیس اتاق سمنان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این مراسم گفت: برای جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش اشتغال باید در صنایع معدنی استان سمنان سرمایه‌گذاری شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای با تاکید بر این‌که خام فروشی فقط در بخش نفتی نیست، یادآور شد: از 70 ماده معدنی در کشور 42 ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد و باید فرآوری آن در دستور کار قرار گیرد تا ضمن اشتغال‌زایی، از خام‌فروشی جلوگیری شود.

جمعه‌ای با اشاره به صادرات قابل توجه کالا از استان سمنان به کشورهای خارجی در سال 95، افزود: برای اولین بار در سال گذشته در شرق استان سمنان از 80 هزار تن تولید انگور 12 هزار تن به کشورهای خارجی صادر شد که این روند باید با حمایت، در بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها ادامه یابد.

جمعه‌ای با بیان اینکه استان سمنان با کشورهای مختلفی در دنیا ارتباط تجاری دارد، افزود: حمایت از بخش خصوصی و اعتماد به سرمایه‌گذاران غیردولتی از مواردی است که به رونق توسعه صادرات می‌انجامد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: روابط تجاری بین کشورها به دلیل منافع مشترک اقتصادی، امنیت منطقه را نیز تأمین می‌کند و از این نظر اقتصاد باعث امنیت منطقه‌ای نیز می‌شود.

 در ادامه این نشست، معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: در سال 95 بیش از سه میلیارد و 124 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی از طریق سامانه‌های بانکی وارد کشور شد.

 محمد خزاعی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مناطق آزاد و استان‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد که نشان دهنده بالا بودن امنیت ایران و اعتماد سرمایه‌گذاران است.

خزاعی با اشاره به این‌که در سال 95 رشد اقتصادی تا 11.6 درصد پیش رفت، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام بانک جهانی، رشد اقتصادی کشور در سال 2016 به 5.8 رسید.

خزاعی با یادآوری اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران در سال 93 و 94 تراز تجاری صادرات ایران با یک میلیارد دلار مثبت شد، گفت: پیش از دولت تدبیر و امید و در سال 88 واردات به کشور بیش از 55 میلیارد دلار و صادرات 25 میلیارد دلار بود که 30 میلیارد دلار تراز صادرات کشور منفی شد.

وی، به آثار مثبت برجام اشاره کرد و گفت: کاهش ایران هراسی و ایجاد زمینه حضور کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران از دستاوردهای برجام بود که منجر به منزوی شدن دشمنان ایران شد.

وی با اشاره به اینکه از دیگر آثار برجام ارتباط تجاری و صادرات ایران به 40 کشور دنیا بود و با تاکید بر اینکه توسعه سیاسی با کشورهای خارجی و ایجاد امنیت و ثبات اقتصادی در داخل کشور عامل مؤثر بر توسعه صادرات است، یادآور شد: مناظره‌های انتخاباتی برای دستیابی به قدرت نباید با ارائه آمار غلط منجر به سوءاستفاده دشمنان شود.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: نباید بین کالاهای تولیدشده برای صادرات و مصرف داخلی تفاوتی باشد و به کیفیت تولید در تمام بخش‌ها با رویکرد صادراتی باید توجه شود.

این همایش با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی، نمایندگان 120 واحد تجاری و صنعتی و 30 واحد کشاورزی از استان حضور داشتند و نخستین باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور در استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرد.

موضوعات :
در همین رابطه