رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

با حضور سرمایه‌گذار هلندی در اتاق خراسان شمالی صورت گرفت

بررسی راه‌های صادرات محصولات کشاورزی ایران به اروپا

مدیر بازاریابی یک شرکت هلندی فعال در تجارت میوه در اتاق خراسان شمالی به مذاکره با فعالان اقتصادی این استان پرداخت.

23 اردیبهشت 1396
کد خبر : 8372
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر بازاریابی شرکت هلندی در اتاق بجنورد با رئیس و اعضای هیات نمایندگان این اتاق دیدار کرد.

رئیس اتاق بجنوزد در این نشست با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی استان به عنوان یکی از محصولات اساسی صادراتی به کشورهای مختلف، گفت: هلند یکی از کشورهای هدف صادراتی این استان است.

محمد صمدی توانمندی این استان در این زمینه را بسیار بالا برشمرد و گفت: خراسان شمالی استانی کشاورزی است و بیشترین اشتغال مردم در این بخش است.

رئیس اتاق بجنورد همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه گیاهان دارویی در استان خراسان شمالی، گفت: بر این اساس آمادگی همکاری و تعامل با هلند در زمینه فراوری این محصولات را داریم.

صمدی افزود: هم اکنون خراسان شمالی به عنوان پایلوت تولید و فراوری محصولات گیاهان دارویی در کشور شناخته شده است و این امر نشان از قابلیت بالای این استان در این زمینه دارد.

صمدی یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه صادرات را محصولات کشاورزی دانست و گفت: سالانه محصولات باغی و زراعی پاک و سالم در این استان تولید می‌شود که باید برای صادرات این محصولات برنامه‌ریزی داریم.

وی اظهار کرد: محصولاتی مانند انگور، سیب، پیاز و سیب‌زمینی، قابلیت صادرات از این استان را دارد.

محمد لاروسی مدیر بازاریابی شرکت هیل فرش هلند نیز در این دیدار، هدف از انجام این سفر را بررسی زمینه همکاری کشاورزی و شناسایی فرصت‌ها در این بخش اعلام کرد.

وی با اشاره به خرید میوه از۷۲ کشور دنیا در ترمینال میوه جهانی و صادرات آن به ۱۷۶ کشور، خاطرنشان کرد: بر این اساس پیشنهاد می‌شود شما نیز خود را با استانداردهای جهانی با کیفیت قوی محصولات تطبیق دهید.

لاروسی با تاکید بر ضرورت رعایت استانداردهای لازم، متذکر شد: هم اکنون کشور هلند تولید ناچیزی دارد و اکثر محصولات را وارد می کند ولی می‌خواهیم ایران را به پایانه جهانی وصل کنیم.

لاروسی در نشست با تجار و بازرگانان خراسان شمالی گفت: تمرکز بیشتر ما بر روی تکنولوژی‌های خاصی است که می‌تواند در زمینه کشاورزی تعیین کننده و تاثیرگذار باشد.

وی افزود: هم اکنون انار محصول عمده‌ای است توسط این شرکت به کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

وی متذکر شد: برای صادرات میوه و دیگر محصولات به اروپا در گام اول باید گواهینامه مربوطه را داشت به طوری که حتی همه کشاورزان برای صادرات محصول خود باید این گواهینامه را دریافت کرده باشد.

 

موضوعات :
در همین رابطه