رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست سفیر فرانسه با رئیس اتاق شیراز مطرح شد

ظرفیت بالای شیراز برای گسترش صنعت توریسم با همکاری فرانسه

سفیر فرانسه با حضور در اتاق شیراز به مذاکره با فعالان اقتصادی استان فارس پرداخت.

01 خرداد 1396
کد خبر : 8521
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و فرانسه با حضور سفیر این کشور در اتاق شیراز برگزار شد.

رئیس اتاق شیراز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس گفت: خواستار توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک و گردشگری هستیم.

جمال رازقی گفت: فارس اولین استان کشاورزی کشور با تولید سالانه 14 میلیون تن محصول کشاورزی است. همچنین در زمینه ساخت ماشین‌آلات پالایشگاهی و پتروشیمی نیز ظرفیت‌های زیادی دارد.

رازقی همچنین با اشاره به همکاری‌های مشترک ایران و فرانسه در دوران پسابرجام و قراردادهای منعقدشده درزمینه هواپیما و خودرو گفت: حل قطعی مشکلات بانکی میان ایران و فرانسه نیازمند عزم جدی دولت‌های دو کشور است.

رازقی با تأکید بر لزوم معرفی شیراز به سرمایه‌گذاران فرانسوی گفت: توانمندی‌های زیادی در بخش‌های کشاورزی، پزشکی و تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در ایران وجود دارد که می‌توانیم در این زمینه‌ها، همکاری‌های دو طرف را گسترش دهیم.

شناسایی فرصت‌های اقتصادی، دانشگاهی و پزشکی فارس

 سفیر فرانسه تمایل خود را برای شناسایی فرصت‌های اقتصادی، دانشگاهی و پزشکی در شیراز و استان فارس اعلام کرد.

فرانسوآ سنمو گفت: شیراز را یک شهر بزرگ و مهم اقتصادی می‌دانیم که دانشگاه صاحب نامی در زمینه‌های مختلف ازجمله پزشکی دارد. همچنین این شهر توانایی‌های زیادی در صنعت توریسم دارد.

سفیر فرانسه با تأکید بر ترغیب شرکت‌های فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در شیراز گفت: باید منافع مشترک ایران و فرانسه را تبدیل به یک توسعه اقتصادی مشترک کنیم.

وی گفت: در 18 ماه پس از برجام، تبادلات اقتصادی ایران و فرانسه حدود 235 درصد افزایش‌یافته که این عدد، بسیار مهم و نشان‌دهنده از سرگیری فروش نفت و مواد نفتی از ایران به فرانسه است.

سفیر فرانسه با اشاره به تبادلات تجاری ایران و فرانسه گفت: به‌طورکلی تبادلات بر اساس دو نوع قرارداد است و یکسری قراردادهای بزرگ که میان بنگاه‌های بزرگ ایرانی و فرانسوی در زمینه‌های هواپیمایی، اتومبیل، بهداشتی و پزشکی بسته‌شده است. همچنین قراردادهای کوچکی میان بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور منعقد شده که روابط اقتصادی دو کشور را تقویت می‌کند.

 سنمو همچنین بر تلاش فرانسه برای رفع مشکلات مالی و بانکی میان ایران و فرانسه تأکید کرد.

سفیر فرانسه در مورد صدور ویزا گفت: دولت فرانسه همانند دولت ایران خواستار توسعه روابط میان دو کشور است؛ تعداد ویزاهای صادرشده در سال‌های اخیر سه برابر شده و با تغییر سیستم صدور ویزا، بیش از پیش این تعداد افزایش می‌یابد.

موضوعات :
در همین رابطه