رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمان خبر داد

مرکز لجستیک بار جنوب استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

نشست ستاد فرماندهی اقتصادی منطقه دو استان کرمان با حضور استاندار و رئیس اتاق کرمان برگزار شد.

10 خرداد 1396
کد خبر : 8659
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست ستاد فرماندهی اقتصادی منطقه دو استان کرمان با حضور استاندار و رئیس اتاق کرمان برگزار شد.

رئیس اتاق کرمان در این نشست گفت: امسال تنها سالی بود که حمل بار محصولات جنوب استان تنظیم و هماهنگ شد و همکاری سیستماتیک اتاق با اداره کل حمل‌ونقل جنوب استان صورت گرفت.

سید مهدی طبیب زاده افزود: برای پایداری این شرایط مناسب، پیشنهاد راه‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل بومی را با خریداری 500 دستگاه کامیون مطرح کرده‌ایم که کار را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مرکز لجستیک بار در پنج نقطه جنوب استان یکی دیگر از پیشنهاد‌ها برای مدیریت محصول منطقه است که برای راه‌اندازی آن‌ها به موافقت اصولی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های جنوب استان نیاز داریم که اگر مجوزها تا پایان خردادماه جاری صادر شود، این مراکز تا آبان ماه افتتاح خواهند شد.

طبیب زاده همچنین به راه اندازی کارخانه فرومنگنز عنبرآباد پس از دو سال تعطیلی خبر داد و گفت: در حال حاضر 40 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند وسرمایه‌گذار کارخانه تمایل دارد در صورت حل مشکلات مربوط به آب و برق، فاز دوم این کارخانه را راه‌اندازی و 40 نفر دیگر را مشغول به کار کند.

رئیس اتاق کرمان، ادامه داد: این کارخانه با مشکل زیست‌محیطی روبرو بود که پس از تهیه فیلتر، به‌زودی این فیلتر نصب و مشکل زیست‌محیطی آن حل خواهد شد.

طبیب‌زاده همچنین گفت: تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام و تأثیرگذار شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد شناسایی‌شده که نیازمند تأمین مالی به میزان 100 میلیارد تومان برای اجراست.

وی اظهار کرد: توسعه فرودگاه جیرفت با برقرار شدن پرواز جیرفت- مشهد و سپس بین‌المللی شدن آن، اتفاق می‌افتد که تحقق این مهم به توسعه باند و جاده و افزایش خدمات لازم نیاز دارد.

رئیس اتاق کرمان همچنین به برگزاری استارتاپ کشاورزی در دانشگاه جیرفت اشاره کرد و افزود: استعدادهای خوب و طرح‌های جالبی در این نشست شناسایی و ارائه شد که سعی می‌کنیم برای اجرای طرح‌ها و ایده‌ها به جوانان کمک کنیم.

طبیب زاده، در بخش توسعه گردشگری خواستار واگذاری اختیارات به استان شد و گفت: طرح ایجاد شغل را با توسعه گردشگری در پنج روستای منطقه دو اجرا می‌کنیم که در این طرح 10 روستا در جیرفت و پنج روستا در عنبرآباد دارای پتانسیل‌های گردشگری در نظر گرفته‌شده و در صورت دریافت مجوزهای لازم برای اجرای کار، ظرف دو سال اشتغال خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد.

اتاق کرمان، الگوی سایر اتاق‌ها 

استاندار کرمان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در منطقه دو اقتصاد مقاومتی استان (شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد) توسط اتاق کرمان، گفت: اتاق کرمان می‌تواند در این زمینه الگویی برای سایر اتاق‌های کشور باشد.

علیرضا رزم حسینی افزود: اتاق کرمان امسال توانست با کمک دستگاه‌های دولتی، مدیریت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی جنوب استان را انجام دهد که این اقدام خوب درفروش محصولات تأثیر بسزایی داشت. وی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت‌های توسعه‌ای اتاق در منطقه با همین جدیت پیگیری و دنبال شود، شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد ظرف دو تا سه سال آینده متحول خواهند شد.

استاندار کرمان ضمن تقدیر از گزارش ارائه‌شده توسط رئیس اتاق کرمان و روسای کارگروه‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی منطقه دو اقتصاد مقاومتی بیان کرد: این حرکت می‌تواند کارنامه درخشانی برای اتاق ایران و کرمان باشد.

رزم حسینی، تصریح کرد: معین‌های مناطق مختلف در استان مسئولیت توسعه را پذیرفته‌اند و این توسعه صرفاً نباید در اقتصاد باشد همان‌طور که اتاق در حوزه‌های ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز واردشده و این بخش‌ها را نیز از عوامل توسعه دانسته است.

دراین نشست فرمانداران شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد و مدیران برخی دستگاه‌های استانی نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و همچنین مشکلات باقی‌مانده در منطقه پرداختند.

 

موضوعات :
در همین رابطه