رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

از سوی فعالان گردشگری کرمان مطرح شد

پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان در کرمان راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان گفت: مردم و فعالان گردشگری استان از هواپیمایی ماهان که تأسیس آن در کرمان بوده، انتظار راه‌اندازی پرواز خارجی را دارند.

18 خرداد 1396
کد خبر : 8746
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان گفت: مردم و فعالان گردشگری استان از هواپیمایی ماهان که تأسیس آن در کرمان بوده، انتظار راه‌اندازی پرواز خارجی را دارند.

مهدی سیاوشی در نشست اعضای کمیسیون گردشگری با نماینده هواپیمایی ماهان، گفت: کرمان جزء معدود استان‌هایی است که پرواز خارجی ندارد و همین موضوع بر روی حضور مستقیم گردشگر در کرمان و رونق گردشگری استان تأثیرگذار بوده است.

وی گفت: شرکت هواپیمایی ماهان افتخار کرمان و ایران است که راه‌اندازی این شرکت باعث تحول در صنعت هواپیمایی کشور شد؛ انتظارات مردم استان کرمان از هواپیمایی ماهان بیش از سایر شرکت‌های هواپیمایی است.

سیاوشی، اظهار کرد: فعالان گردشگری معتقدند قیمت بلیت پرواز کرمان- تهران در مقایسه با پروازهای مشابه ماهان و سایر خطوط هواپیمایی از نظر مسافت و ساعت پروازی، گران‌تر است و به همین دلیل هزینه حضور گردشگر در کرمان بیشتر می‌شود و ممکن است تورها و گردشگران، کرمان را از لیست گردشگری خود خارج کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان به شرکت هواپیمایی ماهان پیشنهاد داد از مانیتورهای پروازهای ماهان و مجلات داخلی برای معرفی و تبلیغ بیشتر کرمان استفاده کنند تا شاهد رونق بیشتری در گردشگری استان باشیم.

وی به سرمایه‌گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در منطقه حفاظت‌شده خبر شهرستان بافت و بخش شهداد کرمان در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها به اصرار استان در این مناطق انجام می‌شود. 

در ادامه این نشست انتقاداتی به شرکت هواپیمایی ماهان وارد شد که می‌توان به انحصاری بودن فعالیت هواپیمایی ماهان در فرودگاه کرمان، انجام پروازهای کرمان-تهران و برعکس در ساعات مرده پروازی، گران بودن قیمت بلیت پروازهای ماهان، عدم جذب نیرو از دانشگاه هواپیمایی ماهان کرمان برای فعالیت در این شرکت، نبود پرواز خارجی اشاره کرد.

هواپیمایی ماهان انحصاری نیست

معاون بازرگانی هواپیمایی ماهان در این نشست گفت: هیچ انحصاری برای پروازهای داخلی و خارجی برای هیچ شرکت هواپیمایی وجود ندارد و هواپیمایی ماهان نیز انحصاری نیست و همه شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

حسین ابراهیمی افزود: تفاوت نرخ بلیت پروازهای ماهان با سایر شرکت‌های هواپیمایی در هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که ماهان انجام داده و به همین دلیل میزان رضایتمندی مشتریان ما که به داخل ایران سفر می‌کنند 85 درصد است.

وی ادامه داد: هواپیمایی ماهان بیشترین گردشگر را وارد ایران و همچنین از ایران خارج می‌کند به‌طوری‌که روزانه هزار نفر بین شرق و غرب جهان از ایتالیا تا هند، از ترکیه تا چین توسط هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شوند. ابراهیمی، تصریح کرد: قیمت بلیت پروازهای ماهان در کرمان، به دلیل این است که یا شرکت هواپیمایی دیگری به کرمان نیامده و یا اگر ورود کرده کمتر پرواز داشته است.

معاون بازرگانی هواپیمایی ماهان در رابطه با راه‌اندازی پرواز خارجی در کرمان افزود: هواپیما برای انجام پرواز خارجی نیازمند نصب قطعه‌ای مختص این پروازهاست که تهیه و واردکردن آن به کشور و تأمین هزینه‌های خرید آن سخت است اما امیدواریم پس از نصب این قطعه، پرواز خارجی کرمان-دبی نیز به‌صورت برنامه‌ای و مشخص راه‌اندازی شود.

ابراهیمی، در ادامه گفت: در پذیرش نیروی کار برای شرکت هواپیمایی ماهان اولویت با کرمانی‌هاست که اگر مدارک و شرایط لازم را داشته باشند پذیرفته می‌شوند و این‌گونه نیست که از کرمان جذب نیرو وجود نداشته باشد. وی پیشنهاد حمایت هواپیمایی ماهان از افراد واردکننده تورهای گردشگری به کشور برای دعوت به استان کرمان را پذیرفت و گفت: بلیت‌های هواپیمای این تور گردانان با 50 درصد تخفیف فروخته خواهد شد. ابراهیمی، در رابطه با درخواست افزایش زمان دسترسی به اطلاعات پروازها و خرید بلیت به‌صورت آنلاین نیز گفت: این مهم باید برای پروازهای بین‌المللی 330 روز باشد که امیدواریم در پروازهای داخلی و خارجی بتوانیم امکان تهیه بلیت برای حداقل چند ماه بعد را فراهم کنیم.

شرکت‌های بزرگ استان مدیون هواپیمایی ماهان هستند

 نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان نیز در این نشست گفت: شرکت‌های بزرگ استان مانند مس و گل گهر بخشی از پیشرفت خود را مدیون وجود هواپیمایی ماهان و راه‌اندازی روزانه پروازهای کرمان-تهران هستند زیرا در ابتدای کار کارشناسان بخش‌های مختلف هرروز سفرهای کاری خود را انجام می‌دادند و کارها پیش می‌رفت. مسعود دهقانی، افزود: فعالیت‌هایی که شرکت هواپیمایی ماهان قرار است در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در کویر لوت انجام دهد اگر اجرایی شود دگرگونی در بخش‌های مختلف به‌ویژه گردشگری منطقه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین هواپیمایی ماهان قرار است با حضور سرمایه‌گذاران چینی در کویر لوت، اقدامات قابل‌توجهی انجام دهد که اگر محقق شود، گنجی را در آن منطقه کرمان خواهیم داشت.

موضوعات :
در همین رابطه