رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایران در شورای گفت‌وگوی استان خراسان رضوی

متخصصان و مهندسان ایرانی از فرصت ایجاد شده در قطر استفاده کنند

سی و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با حضور رئیس اتاق ایران و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

28 خرداد 1396
کد خبر : 8883
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی و نهمین  نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با حضور رئیس اتاق ایران و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

غلامحسین شافعی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رئیس‌جمهور به معاون اول به‌عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تعیین برخی وظایف جهت شتاب بخشیدن به رونق تولید و اشتغال کشور و نیز ابلاغ دستورالعمل‌های جداگانه به برخی از دستگاه‌های اجرایی گفت: موضوع فعالیت های اقتصادی نهادهای  نظامی  و انتظامی  در دستور کار دولت قرار گرفته  و اولین جلسه آن هم تشکیل شده است.

شافعی افزود: فعالان بخش خصوصی اگر در این ارتباط نظری دارند منعکس کنند تا به معاون رییس جمهور ارایه شود.

وی در ادامه این نشست با اشاره به ارسال کالا از ایران به قطر طی روزهای اخیر گفت: بازار خوبی برای صادرکنندگان ما فراهم‌شده است؛ به شرطی که سریعاً سازمان‌های مربوطه از صادرکنندگان حمایت‌های لازم را به عمل‌آورند و برای آن‌ها مشوق‌هایی در نظر بگیرند تا این فرصت از دست نرود.

رئیس اتاق ایران همچنین با اشاره به برگزاری بازیهای المپیک در سال 2020 در کشور قطر  و با توجه به خروج  متخصصان و مهندسان سه کشور عربی از این کشور، از نیروهای متخصص و مهندسان ایرانی خواست از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

شافعی با اشاره به اینکه  طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی ایران مبنی بر راه‌اندازی کمیته آمارهای بخش خصوصی کشور که از سوی کمیسیون تخصصی شورای‌عالی آمار تصویب شده، افزود:این طرح از سوی مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران و در راستای قانون بهبود مستمر کسب‌وکار و به‌منظور ایجاد ارتباط ساختاری در زمینه فعالیت‌های آماری میان اتاق ایران به‌عنوان دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با نظام آماری کشور تهیه شد.

 

تأکید استاندار خراسان رضوی برافزایش تولید و صادرات کالا از استان

استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای گفت‌وگو بر رفع موانع موجود و افزایش تولید و صادرات غیرنفتی از استان تأکید کرد.

علیرضا رشیدیان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه باید در سال 96 ، به هشت درصد صادرات غیرنفتی برسیم گفت: رسیدن به این هدف لازمه‌اش افزایش تولید و پیدا کردن بازارهای جدید بین‌المللی برای صادرات و برطرف کردن موانع پیش رو است.

رشیدیان بر لزوم معافیت مالیاتی کالاهای صادراتی از کشور تأکید کرد و افزود: اگر کالایی که به خارج از کشور صادر می‌شوند معاف از مالیاتی باشند از قیمت قابل‌عرضه و تمام‌شده‌اش کاسته می‌شد و در این صورت قابلیت رقابت آن با اجناس مشابه در خارج از کشور افزایش می‌یابد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید از پنجره واحد برای بهبود فضای کسب‌وکار بهره ببریم، اظهار داشت: بخش خصوصی و دولتی باید همه توان و تلاش خود را برای رونق اقتصادی استان به کار بگیرند.

رشیدیان گفت با توجه به هدف‌گذاری‌ای که در سال 96 برای توسعه تولید و صادرات در استان داشته‌ایم باید بتوانیم با اندیشیدن تمهیدات لازم و تعاملات با شرکت‌های خارجی سهم بیشتری در تجارت ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

در ادامه نشست رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  از اصلاحات جدید دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای گفت‌وگوی استانی خبر داد.

لبافی با اشاره به اینکه در دستورالعمل جدید، ریاست سازمان برنامه و بودجه استان به اعضای دولتی اضافه‌شده افزود: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در دستورالعمل جدید جایگزین روسای یکی از بانک‌های تخصصی در دستورالعمل پیشین شده است.

وی افزود:در دستورالعمل جدید معاون دادگستری استان نیز می‌تواند جایگزین ریاست دادگستری باشد و رئیس شورای اسلامی استان نیز جزء اعضای شورا است.

موضوعات :
در همین رابطه