رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست بانوان اتاق اصفهان و بانوان منتخب شورای شهر عنوان شد

با نادیده گرفتن زنان توسعه پایدار محقق نخواهد شد

شورای عالی بانوان اتاق اصفهان در نشست مشترک با بانوان منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به بررسی شرایط حضور فعال‌تر زنان در میدان‌های اجتماعی و اقتصادی پرداختند.

31 خرداد 1396
کد خبر : 8912
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شورای عالی بانوان اتاق اصفهان تازه ترین نشست خود را با حضور بانوان منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از ایجاد چتر حمایتی توسط اتاق اصفهان برای بانوان فعال اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: شورای عالی بانوان دستاوردهای خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است.

عبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: متأسفانه باوجود اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بیش از 50 درصد از کرسی دانشگاه‌ها به بانوان اختصاص دارد؛ مسئولان بستر مناسبی  برای حضور هر چه بیشتر بانوان در عرصه‌های مختلف کشور ایجاد نکرده و زنان با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

وی حضور بانوان در اتاق اصفهان را از جمله امتیازات اتاق دانست و تصریح کرد: نقش مؤثر زنان کشور در عرصه‌های اقتصادی، تولیدی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست. اتاق‌های بازرگانی سایراستان‌ها نیز به دنبال فراهم ساختن بستر مناسب برای حضور بانوان در اتاق هستند.

سهل‌آبادی پیشنهاد استفاده از بانوان فعال استان در شورای معتمدان استانداری را ارائه کرده و گفت: استانداری می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های خود از بانوان فعال و موفق بهره‌مند شود. همچنین از اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان خواستاریم  تا در این دوره توجه بیشتری به امور بانوان داشته باشند.

برگزاری همایش دختران شهر فیروزه‌ای در مردادماه

رئیس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان در این نشست گفت: با تصمیم هیات رئیسه اتاق اصفهان، معاونت بانوان و جوانان این اتاق به شورای عالی بانوان و جوانان تبدیل شد.

زهرا اخوان نسب افزود: در تنظیم اساسنامه این شورا از اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی الهام گرفته‌شده است. تمامی اقدامات اتاق بازرگانی در حوزه زنان در چارچوب آیین‌نامه‌های ابلاغ‌شده اسناد بالادستی کشور است که موجب همراهی و هم سویی حرکت‌ها با ساختارهای قانونی کشور خواهد شد.

اخوان نسب ضمن قرائت اساسنامه شورای عالی بانوان، رشد متعال و همه‌جانبه شخصیت بانوان بر اساس اصول و اهداف دین مبین اسلام و فرهنگ ناب شیعی، تأمین نیازهای فکری و اجتماعی و ارائه راهکارهای هدایت اقتصادی، فراهم کردن زمینه‌های مشارکتی بانوان در عرصه‌های مختلف همچنین حفظ و تقویت شخصیت بانوان در راستای اعتلای جایگاه آن‌ها در سطح ملی را ازجمله اهداف اساسنامه شورای عالی بانوان ذکر کرد.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان برخی از وظایف این شورا را تجمیع شرکت‌ها، مؤسسات و نهادهایی که در امور بانوان به فعالیت مشغول‌ هستند، آشنایی هر چه‌بهتر بانوان با فضای کسب‌وکار و اقتصاد کشور، کمک به فراهم کردن زمینه حضور مؤثر زنان در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه حوزه‌های اقتصادی دانست.

اخوان نسب تعداد کمیته‌های این شورا را چهار کمیته عنوان کرد و گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته صنایع خلاق، کمیته پژوهش و بین‌الملل، کمیته کارآفرینی و کمیته علم و فناوری است.

وی تصریح کرد: معرفی کمیته علم و فناوری شناسایی فرصت‌های بومی موجود در حوزه علم و فناوری، ایجاد بسترهای مناسب در راستای ایده پردازی، تجمیع بانک اطلاعاتی ایده‌های برتر، تسهیل ورود ایده‌های برتر به چرخه علمی ایده تا مصرف و ... از وظایف این کمیته هستند. مباحث IT و دانش‌بنیان نیز دو رویکرد اصلی کمیته علم و فناوری هستند.

رئیس شورای عالی بانوان از برگزاری دومین همایش دختران شهر فیروزه‌ای در سوم مردادماه خبر داد.

 مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: این اعتماد وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولان دولتی و حتی خصوصی گذاشته و امید است بتوانیم موانع و مشکلات موجود در جامعه به‌ویژه برای حضور هر چه گسترده‌تر بانوان در عرصه‌های مختلف را مرتفع کنیم.

سهیلا اثنی عشران گفت: هرچند آن‌گونه که شایسته است بستر مناسب برای حضور زنان در سطح جامعه فراهم نشده اما خوشبختانه بانوان فعال اصفهان با اراده بالا و هدفمند بودن خود توانسته‌اند در مقابل موانع ایستادگی کرده و به موفقیت‌های زیادی دست یابند.

عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: درحالی‌که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند لازم است مدیریت شهری به سمتی سوق داده شود که قادر به پاسخگویی و مهیا نمودن مطالبات بانوان باشد.دو عضو زن منتخب دوره جدید شورای اسلامی شهر اصفهان تمامی تلاش خود را به‌منظور پاسخگویی به مطالبات بانوان به کار خواهند گرفت.

فریده روشن افزود: متأسفانه در شهر ما بسیاری از آقایان مسئول، اعتقاد و نیازی به حضور بانوان در سطح جامعه احساس نمی‌کنند این در حالی است که در استان‌های دیگر در سیاست‌گذاری‌ها از ظرفیت‌های زنان بهره‌مند می‌شوند.  

روشن توانمندسازی بانوان و در عرصه حضور آوردن این توانمندی‌ها را یکی از امور مهم برای واردکردن بانوان در پست‌های مختلف عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اتاق بازرگانی اصفهان در افزایش مهارت‌های بانوان بسیار مؤثر عمل کرده است.

روشن تأکید کرد با نادیده گرفتن زنان، توسعه پایدار محقق نخواهد شد. از بانوان درخواست میکنم تا روحیه مطالبه گری داشته و از مسئولان بخواهند 50 درصد نیروی کشور را نادیده نگرفته و در سیاست‌گذاری‌ها، نظارت و اجرا نیز از ظرفیت بانوان بهره‌مند شوند.

موضوعات :
در همین رابطه