رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت به نفع ایران است

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان این‌که قراداد با شرکت توتال در مرحله نخست سرمایه‌گذاری، یک میلیارد دلار خواهد بود، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت عواید زیادی را نصیب کشور می‌کند.

13 تیر 1396
کد خبر : 9084
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، به قرارداد ایران و توتال برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: ارزش این قرارداد 4.8 میلیارد دلار است که این سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف انجام می‌شود و مرحله نخست سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار خواهد بود.

وی افزود: براساس قراردادهای جدید نفتی، مقرر شده که 120 میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز کشور سرمایه‌گذاری شود، که بدین منظور شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی بر اساس ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در این عرصه حضور می‌یابند.

نعمتی در ادامه با بیان این‌که بازیافت نفت حتی به میزان یک درصد، عواید زیادی را نصیب کشور می‌کند، تصریح کرد: افزایش ضریب بازیافت باید در فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری قرار گیرد و وزارت نفت باید با  شرکت‎های داخلی و خارجی در قالب قراردادهای مشخص و جدید نفتی در زمینه افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های مشترک همکاری کند.

این نماینده مجلس دهم، عنوان کرد: با توجه به برداشت حداکثری کشورهای همسایه در بهره‌برداری از میدان‌های مشترک با کشور، لازم است هرچه سریع‌تر با اولویت بخشیدن به سرمایه گذاری و بهره برداری حداکثری از این منابع، عقب افتادگی سالیان گذشته را جبران کرد.

 

در همین رابطه