رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست اتاق سمنان با حضور نماینده کنسولگری ایران در نجف مطرح شد

نمایشگاه توانمندی‌های استان سمنان در نجف برگزار می‌شود

نماینده کنسولگری سفارت ایران در نجف و رئیس اتاق سمنان در نشستی، برگزاری نمایشگاه کالاهای این استان در شهر نجف را بررسی کردند.

21 تیر 1396
کد خبر : 9205
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان در نشستی با حضور نماینده کنسولگری سفارت ایران در نجف، حضور کالاهای تولیدی استان سمنان در عراق را گسترده خواند و گفت: گروه کالایی مختلفی از استان سمنان به عراق صادرشده و این کالاها در این کشور با توجه به برند و سابقه تجاری‌شان خریدوفروش می‌شوند.

علی‌اصغر جمعه‌ای از سابقه دیرین تجارت استان سمنان با عراق خبر داد و گفت: اتاق سمنان در سنوات پیش تفاهم‌نامه همکاری با استان حله منعقد کرد و همکاری‌های دوجانبه بازرگانی تاکنون حفظ‌شده است.

جمعه‌ای همچنین با اشاره به حجم مراودات تجاری بین دو کشور، بر لزوم تسهیل شرایط و ترجیحات تجاری میان ایران و عراق تأکید کرد.

در ادامه این نشست، جوینی نماینده کنسولگری سفارت ایران در نجف گفت: اکثر نمایشگاه‌های توانمندی‌های ایران در عراق، در بغداد و بصره برگزار می‌شود و طی سال‌های گذشته هیچ نمایشگاهی در شهر نجف برگزار نشده است. با توجه به وسعت و جمعیت شهر نجف برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های استان سمنان در این شهر می‌تواند بسیار بارز و تأثیرگذار باشد.

وی شرایط برگزاری نمایشگاه در عراق را منوط به مجوز وزارت بازرگانی این کشور اعلام و ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در خصوص زمان‌بندی، مکان و موقعیت نمایشگاه باید توسط نمایندگان ایرانی و عراقی صورت بپذیرد.

طی سفر چندی پیش استاندار نجف به استان سمنان، دو استاندار تفاهم‌نامه‌ای مینی بر برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی در استان سمنان و نجف منعقد کردند.

موضوعات :
در همین رابطه