رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد

عراق 500 میلیون دلار از بدهی برقی خود را پرداخت کرد

معاون وزیر نیرو می‌گوید: وضعیت بازپرداخت بدهی عراقی‌ها بابت خرید برق بهتر شده و در 4 ماه گذشته 500 میلیون دلار از بدهی‌های خود را پرداخته‌اند اما هنوز 800 میلیون دلار از بدهی‌ها باقی است.

26 تیر 1396
کد خبر : 9287
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از بهبود وضعیت پرداخت بدهی طرف عراقی بابت خرید برق خبر داد و گفت: عراق در چهار ماه گذشته 500 میلیون دلار از بدهی‌های خود را پرداخت کرد.

هوشنگ فلاحتیان افزود: بازپرداخت بدهی‌ها توسط طرف‌های عراقی نسبت به گذشته بهتر شده و آنها در آخرین مذاکرات متعهد شدند تا 2 هفته دیگر مبالغی دیگر از مطالبات ایران را پرداخت کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه صادرات برق به عراق تداوم دارد، گفت: با وجود اینکه عراق در چهارماه گذشته 500 میلیون دلار از مطالبات ایران را پرداخت اما هنوز 800 میلیون دلار باقی مانده است.

جمهوری اسلامی ایران با هفت کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق و همچنین جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد که در این میان به ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان فقط برق صادر می‌کند.

فلاحتیان البته پیش‌ازاین تأکید کرده بود در تأمین انرژی برق، اولویت با تأمین نیاز داخل است و اگر لازم باشد در ساعت‌های اوج مصرف داخلی, صادرات را به صفر می‌رسانیم.

وی از کاهش 400 مگاواتی صادرات برق در زمان اوج مصرف برق خبر داده و گفته بود: در ساعت‌های اوج مصرف، میزان صادرات برق را از یک هزار و 300 مگاوات به 900 مگاوات کاهش دادیم.

در همین رابطه