رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

بررسی فرصت‌های بازار عمان در اتاق یزد

همایش معرفی بازار عمان، حوزه خلیج‌فارس و فرصت‌های صادراتی استان یزد با حضور دبیر کل اتاق ایران و عمان و رئیس اتاق یزد برگزار شد.

28 تیر 1396
کد خبر : 9318
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش معرفی بازار عمان، حوزه خلیج‌فارس و فرصت‌های صادراتی استان یزد با حضور دبیر کل اتاق ایران و عمان و رئیس اتاق یزد برگزار شد.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عمان در این همایش کشور پادشاهی عمان را از نظر موقعیت اقتصادی و تجاری این کشور در زمینه تولید ناخالص داخلی، صادرات و واردات، اقدام‌های انجام‌گرفته در زمینه جذب سرمایه‌گذار، قوانین مالیاتی و نحوه ثبت شرکت‌ها معرفی کرد.

آناهیتا فرزام گفت: کشور عمان با اقتصاد مبتنی بر نفت رشد کرده و منبع اصلی درآمد نفت است اما از طریق کشاورزی و گردشگری نیز درآمد دارد.

وی گفت: تولید ناخالص داخلی در کشور عمان، بیشترین سهم را از نفت گرفته و کشاورزی تنها یک درصد سهم دارد و خدمات 46 درصد از این سهمیه را به خود اختصاص داده است.

فرزام افزود: کشور عمان به 150 کشور دنیا صادرات دارد که 10 کشور بیشترین حجم صادرات را از کشور عمان دارند که یکی از آن‌ها چین است.

وی تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و عمان رشد قابل‌توجهی در چهار سال گذشته داشته است.

همچنین رئیس اتاق استان یزد گفت: امروز تجارت در دنیا تک‌بعدی نیست. همه کشورها در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری هستند و باید همواره به تجارت برد- برد فکر کرد.

محمدرضا قمی افزود: کشور عمان برای ما اهمیت زیادی دارد و امیدوارم از اطلاعاتی که ارائه می‌شود نهایت بهره را ببریم.

بر اساس این گزارش، استان یزد در حوزه‌‌های معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی، به ترتیب رتبه‌های دوم، چهارم و هشتم کشور را دارد.

سه هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه‌گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یک‌صد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.

هم‌اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تأمین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می‌شود.
این استان در سال گذشته 407 قلم کالا به 93 کشور جهان صادرات داشته است.

در همین رابطه