رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق یاسوج در همایش تجلیل از صنعتگران برتر استان

اقتصاد کشور نیازمند نهضت کاهش قیمت کالا برای عرضه در بازارهای بین‌المللی است

همایش روز ملی صنعت و معدن با تجلیل از صنعتگران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر صنعت در اتاق یاسوج برگزار شد.

01 مرداد 1396
کد خبر : 9372
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش روز ملی صنعت و معدن با تجلیل از صنعتگران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر صنعت در اتاق یاسوج برگزار شد.

رئیس اتاق یاسوج در این نشست گفت طرح عارضه‌یابی در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد باید اجرایی شود.

جبار کیانی پور افزود: در دولت دهم بدون مطالعه طرح‌های صنعتی ایجاد کردند و نتوانستند بازار جدیدی ایجاد کنند. توقف پروژه‌های عمرانی، رکود در بخش مسکن و قطع ارتباط با دنیای خارج میراث دولت قبل است که موجب نابودی بخش خصوصی شد.

وی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در حوزه بخش تولید و صنعت، عنوان کرد: در این دولت چهار سال آواربرداری انجام شد تا اقتصاد به جایگاه نسبتاً مطلوب خود برگشت. تزریق منابع یکی از شاخص‌ها در راستای حمایت از بخش خصوصی است که در کشور ما به‌درستی شکل نگرفته است. ایجاد نهضتی در راستای کاهش قیمت کالا برای عرضه در بازار و رقابت بین‌المللی در کشور شکل نگرفته و ما هشت سال با فنّاوری دنیا فاصله‌داریم.

رئیس اتاق یاسوج بیان کرد: امید است با کمک برجام بتوانیم به یک بازار که با همزیستی مسالمت‌آمیز با سایر کشورهاست دست‌یابیم.

کیانی پور ابراز کرد: تسهیلات بانکی با سودهای زیاد و ارزش‌افزوده کمر بخش خصوصی را شکسته است و در هیچ جای دنیا مالیات بر ارزش‌افزوده را در مرحله اول از تولیدکننده دریافت نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه قاچاق کالا تولید ملی را زمین‌گیر کرده، گفت: انتظار می‌رود به مبارزه با فساد و رانت‌خواری توجه جدی شود.

کیانی پور همچنین خواستار رفع قوانین مزاحم کسب‌وکار شد و گفت: باید طرح عارضه‌یابی در شهرک‌های صنعتی اجرا شود و یک نسخه را برای تمامی واحدهای تولیدی نپیچانند.

دولت یازدهم دیوار بی‌اعتمادی بین صنعت و دانشگاه را برداشت

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت تدبیر و امید دیوار بی‌اعتمادی بین صنعت و دانشگاه را در کشور برداشته و گام‌های مثبتی نیز در این زمینه آغازشده است.

برات قبادیان افزود: دولت یازدهم به‌طورجدی درصدد رفع مشکلات موجود درزمینه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور است.

قبادیان با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتباط روزافزون صنعت و دانشگاه در کشور، افزود: تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر بین آن‌ها منعقدشده و یا در حال انعقاد است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم همکاری عاقلانه و هدفمند بخش خصوصی و دولت در زمینه مسائل مختلف ازجمله امور اقتصادی تأکید کرد.

قبادیان بیان کرد: دولت وظیفه رفع موانع تولید و رونق اقتصادی را بر عهده دارد و سهولت انجام کسب‌وکار نیز جزء شاخص‌های مهم تسهیل گری آن است.

وی عنوان کرد: حقانیت ایران اسلامی در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نیز برای کشورهای مختلف دنیا اثبات‌شده که این امر به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند.

قبادیان ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناسبی برای توسعه همه‌جانبه ازجمله در عرصه اقتصادی دارد و شرط اصلی برای تحقق چنین امر مهمی نیز استفاده بهینه از این قابلیت‌هاست.

موضوعات :
در همین رابطه