رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران مطرح شد

پیشنهاد تشکیل کارگروه اتاق ایران و اصناف در مورد استارتاپ‌ها

در نشست اخیر کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران موضوع ساخت سامانه‌ای به منظور ارائه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی به طرف‌های خارجی بررسی شد.

10 مرداد 1396
کد خبر : 9482
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران در نشست اخیر خود به بحث در مورد ساخت سامانه‌ای به منظور ارائه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های ایرانی به طرف‌های خارجی پرداخت.

در این جلسه نمایندگان اتاق استان البرز که سایت ITFA را برای اتصال تجار این استان به شرکت‌های خارجی ایجاد کرده‌اند، تجارب خود را در اختیار اعضای کمیسیون گذاشتند. نماینده اتاق البرز با ذکر این‌که تاکنون بیش از یک‌هزار و 600 محصول در این سایت قرار گرفته است، گفت: در نتیجه فعالیت این سامانه بیش از 40 هیات خارجی به ایران آمده و البته مذاکراتی هم برای اتصال به کشورهای استونی و مجارستان انجام شده تا به بازار اروپا ورود کنند.

محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون ICT اتاق ایران در این نشست گفت: اتاق اصناف قصد داشت انجمن مدیریت فناوری‌های نو را راه‌اندازی کند اما این انجمن در حال حاضر نهایی نشده و بنابراین به اتاق ایران پیشنهاد داده شده کارگروه مشترکی با اتاق اصناف تشکیل دهد تا تشکیل این انجمن با رویکرد کل‌نگر تسهیل شود.

طلایی در این جلسه همچنین به موضوع فعالیت کسب‌وکارهای نو و نوآور در بستر فناوری و مشکلات به وجود آمده در مسیر فعالیت آنها اشاره کرد. او تشکیل تشکل‌های تخصصی در این حوزه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ضروری در راستای تحقق کارآفرینی و نیل در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.

این فعال اقتصادی ادامه داد: قرار است کارگروه مشترک و نشستی تخصصی با اتاق اصناف برگزار شود که کلیه فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه می‌توانند در آن شرکت کنند تا در آنجا به استارت‌آپ‌ها برای ورود به صنعت و بررسی مسائل آنها کمک شود.

رئیس کمیسیون ICT اتاق ایران با ذکر این مساله که امروز استارتاپ‌ها تقریباً در همه موضوعات مختلف ورود کرده‌اند، گفت: با توجه به گستره عظیم فعالیت استارت‌آپ‌ها، نمی‌توان کل اصناف کشور را زیرمجموعه یک نهاد خاص برد و این موضوع تسریع در سامان بخشی فعالان در تشکل‌های تخصصی را ضروری کرده است.

به گفته طلایی درخواست تشکیل کارگروه مشترکی میان اتاق ایران و اتاق اصناف داده شده تا اتاق ایران بتواند از هر طریق ممکن به صنوف مختلف به خصوص صنوف حوزه فناوری اطلاعات کمک کند.

رئیس کمیسیون ICT اتاق ایران در این جلسه با انتقاد از معیارهای سنجش شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: در حال حاضر وقتی بحث IT مطرح می‌شود برخی معتقدند که شرکت‌ها باید به معاونت علمی مراجعه کنند و معاونت علمی نیز می‌گوید که تنها به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ICT خدمات ارائه می‌دهد البته معیار روشنی برای سنجش دانش‌بنیان بودن یا نبودن شرکت‌ها نیز در دست نیست.

در همین رابطه