رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی اصغر زبردست رئیس اتاق همدان

چاره حل بحران بیکاری، تقویت بخش‌خصوصی است

علی اصغر زبردست رئیس اتاق همدان معتقد است: دولت باید سالانه یک‌میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کند تا وضعیت بیکاری بهبود یابد که این مهم جز با تقویت بخش‌خصوصی محقق نخواهد شد.

11 مرداد 1396
کد خبر : 9527
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 

رئیس اتاق همدان در نشست با سرپرستان و مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های استان همدان اظهار داشت: اگر درآمد نفتی نبود همه می‌دانستند باید به بخش خصوصی بیشتر توجه شود. توجه به بخش خصوصی باعث چرخش بهتر اقتصاد می‌شود. با نبود درآمد نفت، بخش دولتی متوجه می‌شود زندگی جامعه باید از درآمد بخش خصوصی تامین شود.

علی اصغر زبردست با اشاره به اینکه چون درآمد نفتی چاشنی کار شده، ارزش بخش خصوصی هم آن طور که باید و شاید درک نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید ارزش اتاق را همپای مجلس شورای اسلامی تعریف کرد چراکه این مجموعه بزرگ‌ترین پارلمان بخش خصوصی محسوب می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه کارهایی در زمینه تقویت بخش‌خصوصی انجام شده اما جای کار بسیار دارد، افزود: در ابتدای فعالیت، اتاق همدان 400 نفر عضو داشت که در مدت مسولیت من بیش از 60 درصد افزایش را شاهد بودیم. تمام تلاش خود را کرده‌ایم که ضمن ارتقای کارها، زمینه افزایش اعضای اتاق را مهیا کنیم.

دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر لزوم استمرار آموزش‌ها، آن را نیاز واحدهای تولیدی دانست و گفت: آموزش یکی از اولویت‌های اتاق همدان است. خوشبختانه این مجموعه بیشترین آموزش در سطح کشور را به خود اختصاص داده به طوری که در سال 94، 34 سمینار با یک‌هزار و 700 نفر شرکت‌کننده با 30 هزار ساعت را عملیاتی کردیم.

زبردست با بیان اینکه رکود موجود در کشور عاملی است تا فعالان بخش خصوصی رغبتی برای ورود به بازار نداشته باشند، اظهار کرد: دولت باید سالانه یک‌میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کند تا وضعیت بیکاری بهبود یابد که این مهم جز با تقویت بخش خصوصی محقق نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: از 800 تا 900 واحد بررسی شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، کمتر از یک سوم مصوبات مربوط به آنها اجرایی شده است. معتقدم مشکل بسیاری از این واحدها پول نیست، چون اغلب آن واحدها تولیداتی دارند که روی دستشان مانده و بازاری برای فروش ندارند.

زبردست با بیان اینکه در کشور به غیر از منابع بانکی، منابع مالی دیگری برای تزریق در حوزه تولید وجود ندارد و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی نیز باید منابع بانکی به کار گرفته شود، افزود: بانک‌های دولتی عدد و رقم مشخصی دارند و درآمد و سپرده مردم نیز در آنها مشخص است، اما متأسفانه بانک‌های خصوصی اطلاعاتی از وضعیت سپرده مردم نمی‌دهند در صورتی که نباید چنین باشد.

رئیس اتاق همدان تاکید کرد: مردم برای کسب سود بیشتر در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند در صورتی که باید پول در چرخه تولید به کار گرفته شود. اگر بهره بانکی کم شود دیگر مردم رغبتی به سپرده‌گذاری در بانک‌ها نخواهند داشت.

زبردست افزود: با سپرده‌گذاری مردم در بانک‌های خصوصی 50 تا 60 درصد منابع از همدان خارج شده و در سایر استان‌ها به خصوص تهران سرمایه‌گذاری شده است. این در حالی است که این شیوه درست نبوده و بانک‌های خصوصی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

موضوعات :
در همین رابطه