رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سبحانی‌‌ خبر داد:

از چهار بنگاه اقتصادی واگذار شده، دو بنگاه به فروش رفت

سبحانی گفت: برای واگذاری دو شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت حمایتی خدمات کشاورزی به دلیل بالا بودن قیمت، پاکتی به سازمان خصوصی‌سازی نیامد.

12 مرداد 1396
کد خبر : 9560
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جعفر سبحانی، در مورد واگذاری چهار بنگاه اقتصادی و یک جایگاه سوخت اظهار داشت: از چهار بنگاه اقتصادی که واگذار شد دو بنگاه به فروش رفت.

  وی‌افزود: برای واگذاری دو شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت حمایتی خدمات کشاورزی به دلیل بالا بودن قیمت، پاکتی به سازمان خصوصی‌سازی نیامد.

 سبحانی خاطرنشان کرد: همچنین سهام شرکت فرآوری مواد پروتئینی کردستان به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ‌عرضه و به بخش خصوصی واقعی واگذار شد و در اقساط هفت ساله تسویه خواهد شد، ضمن آنکه سهام جایگاه سوخت حدود ۳ میلیارد تومان به فروش رفت.

وی گفت: شرکت قند دزفول به عنوان چهارمین شرکت دولتی به قیمت پایه ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عرضه شد که در نهایت با رقم ۱۱ میلیارد تومان به فروش رفت.

مشاور رییس سازمان خصوصی سازی در مورد علت فروش نرفتن شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از آنجا که برای شرکت در مزایده خریداران باید ۳ درصد حصه نقدی را به صورت نقد سپرده گذاری کند، تامین مالی آن برای بخش خصوصی واقعی مشکل است زیرا برای نمونه شرکت کشت و صنعت مغان ۲.۵ هزار میلیارد تومان قیمت پایه دارد که ۳ درصد آن حدود ۷۵ میلیارد تومان می‌شود.

در همین رابطه