رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان

در حوزه مهارت‌آموزی زنان ضعف داریم

نشست «اقتصاد خلاق؛ بانوان کارآفرین بین المللی» به همت شورای عالی بانوان اتاق اصفهان برگزار شد.

21 مرداد 1396
کد خبر : 9655
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست «اقتصاد خلاق؛ بانوان کارآفرین بین المللی» به همت شورای عالی بانوان اتاق اصفهان در حاشیه اولین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری برگزار شد.

 رئیس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان در این نشست با ابراز تاسف از اینکه از زنان ایرانی چهره مطلوبی در دنیا نشان داده نشده، گفت: یکی از رسالت‌های شورای عالی بانوان نشان دادن چهره واقعی زنان مسلمان و فعال اقتصادی به دیگر کشورهاست.

زهرا اخوان نسب بیان کرد: بالغ بر شصت درصد از تحصیلکرده های دانشگاهی کشور را زنان تشکیل می دهند اما متاسفانه در حوزه مهارت آموزی ضعف هایی وجود دارد که این شورا سعی در حل این مشکل دارد.

اخوان نسب تصریح کرد: جمعیت جوان ما مشتاق ایده‌های جدید و فناوری های نوین بوده و هدف از برگزاری این نشست نیز استفاده از تجارب مفید بانوان موفق دیگر کشورها است.

وی افزود: زنان ایرانی با رعایت ارزش های اسلامی مذهبی به پیشرفت های زیادی دست یافته و امروز در راس بسیاری از شرکت های موفق ایران، بانوان قرار گرفته اند و فضای مساعدی برای فعالیت زنان در حوزه های مختلف ایجاد شده است.

 مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری‌های نوین شهری هدف از برگزاری این نشست را انتقال تکنولوژی از کشورهای پیشرفته به ایران و بومی‌سازی این فناوری‌ها عنوان کرد و گفت: جشنواره فناوری‌های نوین شهری برای نخستین بار در 21 هزار و پانصد متر فضا در اصفهان برگزارشده است. 23 درصد شرکت‌کنندگان در این جشنواره را بانوان تشکیل می‌دهند.

محمدرضا نیل فروشان افزود: اخیراً فعالیت‌های بسیار خوبی در اصفهان انجام‌شده که به‌عنوان نمونه می‌توان به تفاهم‌نامه منعقدشده بین اصفهان و آمستردام اشاره کرد. باوجودی که نزدیک به 10 میلیارد دلار گل به خاورمیانه صادر می‌شود متأسفانه سهم ما بسیار اندک بوده و بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است بزرگ‌ترین بازار گل خاورمیانه در اصفهان ایجاد شود.

مسئول جشنواره فناوری‌های نوین شهری بابیان این‌که اصفهان دیگر نیازی به ذوب‌آهن و پالایشگاه ندارد، گفت: امروز وقت جایگزینی اقتصاد سبز به‌جای اقتصادهای صنعتی بوده که نقش بانوان در زمینه فعالیت در اقتصاد سبز و بازارهای این‌چنینی انکارناپذیر است.

در این برنامه میشل ویلگر، مشاور عالی و مدیر فروش شرکت پسماند بازیافت ویلگر از سوئیس و همچنین آیرین اوستوین، نماینده انجمن شهرداران کشور هلند و زهره خسروی، نماینده شرکت هوتینگر آلمان تجربیات کاری خود را بیان کردند.

موضوعات :
در همین رابطه