رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو اعلام کرد

اصلاح اقتصاد آب و برق در دستور کار

حبیب‌الله بیطرف گزینه پیشنهادی برای تصدی‌گری وزارت نیرو در کابینه دوازدهم است؛ او تعادل‌بخشی به وضعیت مالی بنگاه‌های آب و برق را مهم‌ترین چالش وزارت نیرو عنوان می‌کند و می‌گوید راهکارهایی برای آن دارد.

19 مرداد 1396
کد خبر : 9677
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر پیشنهادی نیرو با تاکید بر اینکه مهم‌ترین چالش وزارت نیرو در تعادل‌بخشی به وضعیت مالی بنگاه‌های آب و برق یعنی اقتصاد آب و برق است گفت: تلاش خواهم کرد میزان بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران آب و برق را کاهش دهم.

حبیب‌‌الله بیطرف در پاسخ به این سئوال که یکی از چالش‌های اصلی وزارت نیرو میزان بدهی بالا به پیمانکاران و اقتصاد آب و برق است آیا برای این دو موضوع مهم برنامه خاصی خواهد داشت گفت: مهم‌ترین چالش وزارت نیرو در تعادل‌بخشی به وضعیت مالی بنگاه‌های آب و برق یا همان اصلاح اقتصاد آب و برق است

برای اقتصاد آب و برق راهکارهای مختلفی در ذهن دارم

وی افزود: برای حل این چالش راهکارهای مختلفی در ذهن دارم و طبیعتاً این را با مجموعه‌های مدیران و متخصصان بخش‌های آب و برق و هم با صاحبنظران اقتصادی کشور در حوزه تعرفه‌ها و دستگاه‌های ذیربط مثل وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و هیأت وزیران مطرح خواهم کرد.

بیطرف تاکید کرد: بنابراین خوشبین هستم که بتوانیم راهکارهایی را پیدا کنیم و آن را عملیاتی کنیم به طوری که ابتدا مشکل بنگاه‌های آب و برق تعدیل و سپس حل شود چرا که به یکباره نمی‌توان این مشکل را حل کرد.

وزیر پیشنهادی نیرو ادامه داد: اگر این معضل و چالش حل نشود خدمات بنگاه‌ها در بخش آب و برق افت کیفی و کمی خواهد داشت بنابر این یک اراده ملی است که این موضوع حل شود اما نیازمند راهکارهای مختلف و مناسب است.

بیطرف در پاسخ به این سوال که آیا پیمانکاران آب و برق می‌توانند امیدوار باشند که وزارت نیرو طلب‌های آنها را که گفته می شود بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است پرداخت خواهد کرد‌، گفت: می‌توانم به عنوان وزیر پیشنهادی و ستاد وزارت نیرو بگویم که بی‌وقفه تلاش خواهیم کرد که این موضوع و مشکل مرتفع شود.

 

در همین رابطه