رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق مشترک ایران و عمان و سازمان منطقه آزاد چابهار

اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، با هدف کمک به توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در بندر چابهار تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

01 شهریور 1396
کد خبر : 9866
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، با هدف کمک به توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اهداف این تفاهم‌نامه، جذب سرمایه‌گذاران عمانی برای سرمایه‌گذاری در منطقه چابهار، تعیین نقشه راه منطقه چابهار برای ایجاد هاب مواد غذایی، راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر عمانی و بندر چابهاراعلام شده است.

 رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه در محل دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در تهران، با اشاره به اهمیت چابهار در منطقه گفت: «لازمه حرکت در مسیر توافقنامه عشق‌آباد راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر صحار و دقوم عمان و بندر چابهار است که ترانزیت کالا از شرق به غرب و بالعکس را تسهیل می‌کند».

محسن ضرابی گفت: «یکی از اهداف اتاق مشترک آشنایی تجار و سرمایه‌گذاران عمانی با منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار است تا در پروژه‌های منطقه آزاد چابهار سرمایه‌گذاری کنند».

ضرابی گفت: «قرار است که منطقه آزاد چابهار نقشه راه هاب مواد غذایی چابهار را تهیه و به اتاق مشترک ارسال نماید».

رئیس اتاق مشترک ایران وعمان، چابهار را مستعد جذب سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت: «برگزاری همایش ایران، عمان و افغانستان با حضور مقامات عالی رتبه ۳ کشور در منطقه آزاد چابهار با همکاری دو مجموعه در آینده می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در معرفی ویژگی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری این منطقه داشته باشد».

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز، با اشاره به اهمیت سیاسی اقتصادی عمان در منطقه گفت: «بنادر عمانی و بندر چابهار نه به‌عنوان رقیب بلکه با همکاری هم می‌توانند نقش تأثیر گذاری را در منطقه ایفا کنند. تلاش خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن خطوط کشتیرانی بین بندرچابهار و بندر صحار ودوقم عمان برقرار شود».

عبدالکریم کردی، نقش اقتصادی سواحل مکران را با توجه به حرکت توسعه‌ای کشور مهم خواند و گفت: «حضور فعالان اقتصادی عمانی از طریق اتاق مشترک برای ما اطمینان‌بخش است و در صورت ایجاد هاب مواد غذایی در چابهار، دو کشور می‌توانند در این زمینه باهم افزایی نقش مکمل داشته باشند». همچنین توافقنامه عشق‌آباد را بسیار مهم خواند و گفت: «آمادگی آن راداریم که برای تداوم این مأموریت مهم که چابهار نقش کلیدی در آن دارد میزبان دور بعدی این مذاکرات باشیم».

 

در همین رابطه