رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق آبادان عنوان کرد

اتاق‌ها زمینه‌ساز تقویت تولید هستند

مسعود خیاط‌زاده رئیس اتاق آبادان در نشست با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان بر اهمیت اتاق در مناسبات اقتصادی تاکید کرد.

07 شهریور 1396
کد خبر : 9966
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک رئیس اتاق آبادان با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان با محوریت بررسی مشکلات حقوقی فعالان اقتصادی آبادان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان بابیان اینکه در حال حاضر دولت توانایی ایجاد اشتغال برای این حجم از افراد بیکار در جامعه را ندارد، یادآور شد: برای حل مشکلات کنونی باید تولید را تقویت کنیم چراکه رونق تولید زمینه‌ساز اشتغال است و موجب تولید سرمایه و امنیت هم می‌شود.

مسعود خیاط‌زاده، زمینه‌سازی برای رونق تولید را بخشی از امور اتاق‌های بازرگانی دانست و گفت: اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با انجام وظایف مشاوره و آموزشی خود می‌توانند به این موضوع کمک کنند.

خیاط‌زاده بابیان اینکه اتاق آبادان بیش از پنج دهه قدمت دارد، گفت: اتاق‌های بازرگانی درواقع پارلمان بخش خصوصی هستند و در قانون وظیفه مشاور سه قوه را بر عهده‌دارند.

او افزود: افرادی که از بیرون به اتاق نگاه کنند، ممکن است فقط موضوع کارت بازرگانی برای آن‌ها نمایان‌ باشد اما طی سال‌های گذشته این اتاق‌ها به‌موجب قانون، در مباحث بسیاری واردشده و تلاش‌های زیادی برای بهبود محیط کسب‌وکار کشور کرده‌اند.

خیاط‌زاده با تأکید بر اینکه دولت ملزم است برای اصلاح قوانین با اتاق‌ها هم‌افزایی کند، عنوان کرد: بر اساس قانون، اتاق‌های بازرگانی برای بهبود و توسعه اقتصادی باید حضور جدی در تصمیم‌گیری اقتصادی کشور داشته باشند که از طریق حضور در مجامع و کمیته‌های مختلف و تعامل با دولت و مجلس امکان‌پذیر است.

او با اشاره فعالیت‌های آموزشی اتاق آبادان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان آموزش‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف برای فعالان اقتصادی برگزار می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه