رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس اتاق شیراز عنوان کرد

نگاه پیشگیرانه در بخش قضایی، کشور را به سمت سلامت‌محوری می‌برد

محمد صادق حمیدیان جهرمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز معتقد است نگاه پیشگیرانه به مقوله دعوی می‌تواند کشور را به سمت سلامت‌محوری هدایت کند.

07 شهریور 1396
کد خبر : 9967
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: نگاه پیشگیرانه به مقوله دعوی می‌تواند کشور را به سمت سلامت‌محوری هدایت کند.

محمدصادق حمیدیان در آیین افتتاحیه دوره جامع آموزشی داوری پیشرفته ویژه قضات استان فارس گفت: متأسفانه کشور ما در سال‌های متمادی در بحث‌های قضایی از بحث سلامت‌محوری دور و به سمت درمان محوری گرایش پیداکرده است که افزایش پرونده‌ها، دعاوی، تعداد شعب دادگاه‌ها، دادسراها و همچنین رشد کمی مراکز داوری نشان از درمان محور شدن جامعه دارد.

حمیدیان افزود: متأسفانه در برخورد با مسائل در کشور، به مقوله پیشگیری توجه نشده است درحالی‌که پیشگیری باید به‌عنوان یک اولویت، در تمام ابعاد توسعه مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

او بابیان اینکه با تغییر یک تعرفه در امور اقتصادی، تعداد پرونده‌های قضایی در بخش‌های مختلف ازجمله قاچاق نیز تغییرات قابل‌توجهی می‌کند، افزود: حتی در حوزه آب و خشک‌سالی نیز اگر مسئله سلامت‌محوری و پیشگیری در کشور رعایت شده بود امروز در این بخش دچار بحران جدی نبودیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: یکی از شاخص‌های بین‌المللی در بحث توسعه پایدار تعداد پرونده‌های قضایی به نسبت جمعیت کشورها است که این نشان از اهمیت توجه سلامت‌محوری در جوامع پیشرو در توسعه پایدار دارد.

او ادامه داد: حرکت کشور به سمت توسعه سلامت‌محوری نیازمند یک عزم ملی است که در ابعاد مختلف ازجمله قاچاق، مواد مخدر، ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی، مراودات اقتصادی و خانوادگی موردتوجه تصمیم سازان در کشور قرار گیرد.

حمیدیان با اشاره به برگزاری دوره جامع آموزشی داوری پیشرفته ویژه قضات استان در اتاق شیراز عنوان داشت: هدف عالی از برگزاری این دوره‌ها تعمیق علم داوری و روش‌شناسی داوری است نه افزایش تعداد کمی شعب داوری و مسائل قضایی و پرونده‌هاست.

وی با ابراز رضایت از رشد داوری در استان شیراز گفت: در حال حاضر فعالیت مراکز داوری در استان و در تعامل با سیستم قضایی در شرایط خوبی است که امیدواریم در این بخش به لحاظ کیفیت نیز به حد مطلوب برسیم و در راستای توسعه سلامت و بهبود فضای کسب‌وکار در استان گام برداریم.

موضوعات :
در همین رابطه