رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

یادداشت علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

کمک‌های ابرار تا پایان بحران کرونا ادامه دارد

به‌گفته خامنوی، جامعه نیکوکاری ابرار در طرح حمایت تحصیلی با تعطیلی مدارس و عدم دسترسی بسیاری از کودکان به امکانات لازم، درصدد است آموزش را به شیوه دیگری دنبال کند. برای همین تفاهم‌نامه همکاری میان ابرار و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح آموزش از راه دور امضا شده است.

علی‌اصغر خامنوی

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار
27 شهریور 1399
کد خبر : 34634
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به‌گفته خامنوی، جامعه نیکوکاری ابرار در طرح حمایت تحصیلی با تعطیلی مدارس و عدم دسترسی بسیاری از کودکان به امکانات لازم، درصدد است آموزش را به شیوه دیگری دنبال کند. برای همین تفاهم‌نامه همکاری میان ابرار و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح آموزش از راه دور امضا شده است.

علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار

تخمین‌های دانشگاه سازمان ملل گویای آن است که تاثیرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، احتمالا حدود نیم میلیارد نفر را به فقر سوق خواهد داد، به‌گونه‌ای که پیشرفت‌های جهانی در اهداف توسعه پایدار مانند آموزش، بهداشت و کاهش فقر را به سه دهه قبل بازمی‌گرداند. پیش‌بینی‌می­شود کشورهای در حال توسعه وضعیتی به مراتب دشوارتر را تجربه کنند. وضعیتی که ضرورت مشارکت و فعالیت نوآوران و کارآفرینان اجتماعی را دوچندان می‌کند؛ افرادی که دغدغه حل یا کاهش مشکلات و مسائل اجتماعی را دارند و در تلاشند تا خلاهای بازار و حکومت ها را با خلق مدلهای پایدارتر، برطرف کنند.

کشور ما نیز از آنچه گفته شد، مستثنی نیست. با استناد به آمارهای رسمی می‌توان گفت بسیاری از خانوارهای ایرانی روزهای سختی را سپری می‌کنند و بی‌تردید نیازمند حمایت و کمک هستند.

از این‌رو بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد، کارآفرینان اجتماعی و خیریه‌ها، پویش‌ها و کمپین‌ها و ...، بیش از پیش دست به‌کار شده‌اند تا با به کارگیری منابع و سرمایه‌های موجودشان به‌ویژه سرمایه اجتماعی و شبکه‌های ارتباطی‌شان، به افراد و گروههای آسیب‌پذیرتر، خدمات حمایتی مناسب و کافی ارائه دهند و اثرات منفی وضعیت موجود را بر گروه‌های هدف بکاهند.

فعالیت‌های جامعه نیکوکاری ابرار نیز به عنوان یک NGO، برای مقابله با اثرات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، در وجوه زیر، برنامه‌ریزی شد. رویکرد ابرار، به مثابه بازوی اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ایفای مسئولیت اجتماعی، تعامل با نهادهای دولتی، فعالان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی استانی، کمپین نفس، نهادهای غیردولتی و NGOها است. گفتنی است کمک‌های ابرار در موضوعات زیر تا پایان بحران کرونا همچنان ادامه خواهد داشت. انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به عنوان یکی از حامیان اصلی، مشارکت داشته است.

اقدامات حمایتی درحوزه بهداشت و درمان در استان‌های البرز، مازندران، اهواز، خراسان شمالی،کرمانشاه، اصفهان، کردستان، تهران، ایلام، گیلان و آذربایجان غربی با هماهنگی اتاق‌های استانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی عبارت‌است از: 10عدد تخت ICU به همراه ضمائم، 13دستگاه ونتیلاتور، 2 دستگاه ونتیلاتور پرتابل، 50 عدد تخت برای تجهیز نقاهتگاه،  15 عدد مانیتور علائم حیاتی پزشکی، 6 هزار 173ملحفه یکبار مصرف، دو هزار عدد ماسک N95.

همچنین اقدامات حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر عبارت است از: توزیع 710 بسته بهداشتی در روستاهای قائن با مشارکت اتاق بیرجند، توزیع 37 هزار عدد بن خرید کالا در بین اقشار نیازمند.

حمایت از NGO ها و سازمان های مردم نهاد به این صورت بوده است: کمک مالی به مبلغ 20 میلیون تومان به شبکه حمایت از کودکان کار، کمک مالی به مبلغ 20 میلیون تومان به موسسه خیریه کهریزک البرز.

در کنار موارد فوق، بازبینی روش‌ها و شیوه‌های طرح اصلی ابرار به ویژه در طرح‌های توسعه روستایی و حمایت تحصیلی در دستور کار قرار گرفته است. به طور مثال در طرح حمایت تحصیلی با تعطیلی مدارس و عدم دسترسی بسیاری از کودکان به امکانات لازم، درصدد هستیم آموزش را به شیوه دیگری دنبال کنیم. بدین منظور تفاهم‌نامه همکاری میان ابرار و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح آموزش از راه دور امضا شده است.

موضوعات :
در همین رابطه