در دیدار نایب‌رئیس اتاق ایران با رئیس اتاق ژوهانسبورگ عنوان شد

آفریقای جنوبی می‌تواند هاب صادرات کالاهای ایرانی باشد

نایب‌رئیس اتاق ایران که در سفری به سرپرستی وزیر امور خارجه به آفریقا سفر کرده است، با رئیس اتاق ژوهانسبورگ دیدار کرد.
تاریخ: 02 آبان 1396
شناسه: 10706

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که به همراه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به آفریقای جنوبی سفر کرده است، با رئیس اتاق بازرگانی ژوهانسبورگ دیدار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ژوهانسبورگ در این دیدار خواستار شناسایی زمینه‌های همکاری میان اعضای اتاق‌های بازرگانی دو کشور و ایجاد یک شبکه تجاری بین دو طرف شد و گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند از طریق آفریقای جنوبی به بازارهای کشورهای هم‌جوار دسترسی پیدا کنند.

هرمان بردت افزود: در حوزه دارو و ال پی جی امکان صادرات و توزیع محصولات ایرانی به سایر کشورهای آفریقایی از طریق بازار آفریقای جنوبی وجود دارد و ما می‌توانیم هاب صادرات کالاهای ایرانی باشیم.

رئیس اتاق ژوهانسبورگ همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی در آفریقای جنوبی در حوزه خودرو و ریخته‌گری، معادن طلا و الماس را از دیگر زمینه‌های بالقوه همکاری مشترک دو طرف عنوان کرد.

 بردت گفت: آفریقای جنوبی خواستار واردات محصولات کشاورزی ایران شامل انار، خرما، زعفران و کنستانتره میوه است.

 نایب‌رئیس اتاق ایران هم ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های تجاری بخش‌های خصوصی دو کشور گفت: شرکت‌های ایرانی آمادگی دارند در خصوص صادرات و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، نفت و گاز و پتروشیمی کشاورزی فناوری‌های جدید با شرکت‌های آفریقای جنوبی همکاری‌هایشان را آغاز کنند.

مسعود خوانساری افزود: در صورت تأمین مالی پروژه‌ها توسط طرف آفریقایی، شرکت‌های صدور خدمات فنی و مهندسی ایرانی می‌توانند در اجرای پروژه‌های زیربنایی این کشور از جمله نیروگاه و جاده‌سازی مشارکت کنند.

در همین رابطه