از سوی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران منتشر شد

فراخوان سومین جشنواره ملی عکس آب

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری سومین جشنواره ملی عکس آب خبر داد.
تاریخ: 20 دی 1396
شناسه: 11751

مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری سومین جشنواره ملی عکس آب خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، جشنواره ملی عکس آب در تاریخ 13 اسفندماه 1396 و همزمان با سومین دوره همایش بزرگداشت روز ملی آب برگزار می شود.

در این اطلاعیه آمده است:

امروز واژه آب در سرزمین کهن و اساطیری ما بیش از هر چیز تکرار می شود، سال ها استفاده نادرست از این مایه حیاتی و عدم فرهنگ سازی مناسب و نادیده گرفتن اهمیت آب در توسعه بخش های مختلف کشور و تبیین نشدن مکانیزم درست استفاده از آب ما را به بحران آب به شکلی جدی روبه رو کرده است. بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و همچنین مصارف خانگی در این بین نقش تعیین کننده ای دارند .کمپین های مختلف آب در چند سال اخیر نشان می دهد که بحران جدی است و برای رسیدن به فرهنگ درست مصرف کردن نیاز به ابزار رسانه و فرهنگیان جامعه ضروری است. بدون تردید مشارکت هنرمندان، اصحاب رسانه و با توانایی آنان در ارائه هوشمندانه و ظریف بحران آب و فراگیر بودن اثرات آنان، نقش بسیار برجسته‌ای در آگاه سازی جامعه از ابعاد وضعیت موجود دارد و تشویق آنان برای مشارکت در اجرای برنامه‌های بهبود مدیریت آب می تواند راهگشا باشد. از این رو سعی داریم تا با دیدی مستند و خلاق به مقوله آب و بحرانی که سالهاست با آن رو به رو هستیم نگاه کنیم و پیامد های حاصل از آن بتواند در اشاعه فرهنگ درست استفاده بهینه از آب را در جامعه گسترش دهیم.  

 موضوعات و محورهای مسابقه عکس آب به این شرح اعلام شده است:

1-     آب و فرهنگ

2-    آب، تکنولوژی و بهره وری هدفمند

3-    آب و بحران سفره های زیر زمینی

4-    آب و پدیده ها

5-    طبیعت برای آب

 علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه، می توانند به وب‌سایت رسمی جشنواره ملی عکس آب به آدرس www.waterpic.ir  مراجعه کنند.

در همین رابطه