پیکر 2 خدمه ایرانی در کشتی سانچی پیدا شد

نیروهای امداد و نجات چین صبح امروز (شنبه) با ورود به نفت‌کش سانچی، پیکر دو خدمه ایرانی را در پل فرماندهی (بالاترین نقطه کشتی) یافتند.
تاریخ: 23 دی 1396
شناسه: 11768

مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ایران گفت: نیروهای امداد و نجات چین صبح امروز ورود نیم‌ساعته به کشتی داشتند و در این مدت دو پیکر جدید در پل فرماندهی (بالاترین نقطه کشتی) پیدا کردند.

سیروس کیان ارثی تصریح کرد: به علت زیاد بودن گازهای سمی و نبود اکسیژن کافی، نیروهای چینی فقط نیم ساعت در نفت‌کش حضور یافتند و خارج شدند.

بر اساس این گزارش این ورود رأس ساعت 8:30 دقیقه امروز به‌وقت پکن انجام شده است. دوشنبه پیکر یکی از خدمه‌های ایرانی این نفت‌کش در سه مایلی محل حادثه کشف شده بود.

نفت‌کش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی‌ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله‌بر هنگ‌کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می‌رفت و در بین راه به کشتی نفت‌کش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفت‌کش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست.

البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه‌های ایرانی این نفت‌کش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته‌اند.

عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 31 خدمه نفت‌کش همچنان ادامه دارد.