احمد اصغری مطرح کرد

عدم توجه به رویدادهای بین المللی، سدی در برابر جذب گردشگران خارجی

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعتقاد دارد امروزه در کشورهای مطرح دنیا در صنعت گردشگری از مناسبت‌های مختلف برای جذب گردشگری خارجی بهره خوبی برده می‌شود که این مولفه در کشورمان مورد توجه نیست.
تاریخ: 18 بهمن 1396
شناسه: 12156

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعتقاد دارد امروزه در کشورهای مطرح دنیا در صنعت گردشگری از مناسبت‌های مختلف برای جذب گردشگری خارجی بهره خوبی برده می‌شود که این مولفه در کشورمان مورد توجه نیست.

احمد اصغری با اشاره به اینکه مسئولان حوزه گردشگری کشورمان نباید به راحتی از کنار موقعیت‌های جهانی این صنعت در کشورمان همانند تبریز 2018 و همدان 2018 «همدان، پایتخت گردشگری آسیا» بگذرند، گفت: امروزه کشورهای مطرح دنیا در صنعت گردشگری از مناسبت‌های مختلف برای جذب گردشگری خارجی بهره خوبی می‌برند و این مولفه در کشورمان مورد توجه نیست.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: باید یادآور شد که شهر مشهد در سال ۲۰۱۷ از سوی سازمان اسلامی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شد اما متاسفانه به طور شایسته از این موقعیت در جهت ایجاد رونق در حوزه گردشگری استفاده نشد.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از موقعیت‌های مذکور نیاز به برنامه‌ریزی و اقدام به موقع است و نمی‌توان با شعار و بیان صحبت‌های کلی به موفقیت دست یابیم، ادامه داد: اگر بتوانیم در جذب گردشگر خارجی به بهانه‌های مختلف از جمله رویدادهای مذکور به درستی استفاده کنیم شاهد رونق اشتغالزایی و البته سرآغازی جدید در صنعت گردشگری خواهیم بود.

اصغری تصریح کرد: سایت تقویم گردشگری کشورمان که چندی پیش راه‌اندازی شد تا حدودی می‌تواند در این عرصه راهگشا باشد اما نباید فراموش کرد که برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به اقدامت عملی و کوتاه مدت است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن تاکید بر اینکه بخش خصوصی همواره در کنار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی اصلی حوزه گردشگری برای پیشبرد اهداف کلان این صنعت است، خاطرنشان کرد:نباید از یاد برد که در قانون برنامه ششم توسعه نیز تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در امور صنعت گردشگری شده است، از این رو امیدواریم مسئولان با همفکری بخش خصوصی برای شکوفایی گردشگری ایران اسلامی قدم های جدی بردارند.

در همین رابطه