محمدرضا نجفی‌منش در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران مطرح کرد

اختلال در خدمات وزارتخانه‌ها با استیضاح هم‌زمان سه وزیر

شش روز مانده به پایان سال جاری ، امروز و فردا (روز سه‌شنبه و چهارشنبه) سه وزیر دولت دوازدهم استیضاح می‌شوند؛ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی؛ محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی.
تاریخ: 22 اسفند 1396
شناسه: 12689

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران؛ عکس: سعید عامری

امروز مجلس شاهد سخنرانی موافقان و مخالفان استیضاح ربیعی و آخوندی در جلسه علنی است و فردا باید حجتی در برابر موافقان و مخالفان از خود دفاع کند.

اما مطرح شدن پیشنهاد استیضاح سه وزیر به صورت همزمان، آن‌هم درست در روزهای پایانی سال 1396 صدای اعتراض برخی از نمایندگان بخش خصوصی را بلند کرده است.

در این رابطه محمدرضا نجفی‌منش، رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار با اتاق تهران در گفتگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: بر اساس تحقیقاتی که داشتیم از تاریخ مشروطه تاکنون سابقه نداشته که سه وزیر هم زمان با یکدیگر استیضاح شوند، آن هم درست در ایام نزدیک به عید. استیضاح حق مسلم مجلس است اما باید در زمان مناسب و به صورت فردی انجام شود.

او معتقد است استیضاح دسته جمعی وزرا در این ایام منجر به درگیری تمام قوای دولت شده و پاسخ‌دهی به نیازهای مردم توسط این سه وزارتخانه را در این زمان با کندی مواجه می‌کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر اینکه قطعا انتقاد به عملکرد وزرا وارد است، تصریح کرد: انتقاد ما به نحوه و زمان انجام استیضاح هم‌زمان سه وزیر است که حالت فلج‌کننده به دولت داده است.

موضوعات :
در همین رابطه