سیدحمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در بودجه 95 ، به بخش تعاون بی‌توجهی شد

سیدحمید کلانتری ظرفیت‌های بخش تعاون را قابل‌توجه می‌داند ولی به جایگاه بخش تعاون در بودجه سال 95 نقد جدی دارد.
تاریخ: 29 اردیبهشت 1395
شناسه: 1317

سیدحمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت‌های بخش تعاون را قابل‌توجه و زیاد می‌داند. اما درباره جایگاه بخش تعاون در بودجه سال 95 نقد جدی دارد. سیدحمید کلانتری می‌گوید: «در بودجه سال 95 به این ظرفیت‌ها توجه نشده است.»

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: «با وجود اهمیت تعاون و نقش آن در اقتصاد کشور، متاسفانه به آن توجه لازم نشده است و اعتبارات در نظر گرفته برای این بخش در بودجه سال 95 ناکافی است.»

کلانتری به عملکرد دولت در حوزه تعاون انتقاد می‌کند. او تاکید می‌کند: «سال گذشته در هفته تعاون آقای نوبخت سخنگوی دولت، قول مساعدت در این حوزه را دادند اما متاسفانه به انتظارات ما در این بخش توجه نشد.»

او افزود: «بخش تعاون، سرمایه‌های خرد را به کلان تبدیل می‌کند و باعث می‌شود فعالیت‌های اقتصادی غیر رسمی تبدیل به اقتصاد رسمی شود. از سوی دیگر موجب می‌شود فعالیت‌ها تحت نظارت نهادهای دولتی در بیایند و می‌توانند از مزایای بیمه و تسهیلاتی که به این بخش تعلق می‌گیرد، استفاده کنند.»

کلانتری اتصر یح کرد: «ما به دولت پیشنهاد داده‌ایم  که برای کوچک‌سازی و کاهش بار هزینه‌ای می‌توانند برخی از مسولیت‌های خود را بخش تعاونی واگذار کند .کارمندان دولت می‌توانند با تشکیل تعاونی مسئولیت حوزه خود را تحت قالب بخش خصوصی بر عهده بگیرند و بهره‌وری را بالا ببرند. ضمن آن که دولت نیز می تواند بر کار آنها نظارت داشته باشد.«

کلانتری می‌گوید: «امروز 97 هزار تعاونی در 111 گرایش اقتصادی در حال فعالیت هستند و اگر دولت مایل باشد می‌تواند این تعداد افزایش پیدا کند.»