مدیر نمایندگی مرکز بازرگانی ایران و روسیه در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران

مواد غذایی ایرانی به تاتارستانِ روسیه می‌رسد

نخستین نمایشگاه صادراتی و مواد غذایی ایران از تاریخ 22 تا 27 جولای 2016 در تاتارستان روسیه برگزار خواهد شد.
تاریخ: 01 خرداد 1395
شناسه: 1347

محصولات غذایی ایران به تاتارستان روسیه می‌رود. طبق گفته میثم عباسی مدیر نمایندگی مرکز بازرگانی روسیه و ایران، نخستین نمایشگاه صادراتی و مواد غذایی ایران از تاریخ 22 تا 27 جولای 2016 در تاتارستان روسیه برگزار خواهد شد.

تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که اکنون طالب محصولات غذایی ایرانی شده‌است. عباسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در رابطه با این نمایشگاه گفت: «این نمایشگاه به همت اتاق بازرگانی تاتارستان در کازان برگزار خواهد شد.» لازم به ذکر است که کازان پایتخت تاتارستان است.

او در ادامه گفت: «به دلیل اینکه تاتارستان سعی دارد وابستگی خود و هشت استان اطرافش را به مسکو کم کند و به طور مستقیم با ایران در ارتباط باشد ما سعی کردیم این نمایشگاه را برگزار کنیم. بنده این پیشنهاد را برای نخستین بار مطرح کردم.»

طبق گفته عباسی همزمان با این نمایشگاه نشست تجاری نیز برگزار خواهد شد. او تأکید کرد: «تا کنون اجناسی که به کازان می‌رسید از سه دست واسطه می‌گذشت اکنون آن‌ها به دنبال این هستند که این نظام واسطه‌گری را کنار بزنند.»

عباسی با اشاره به اینکه عدم شناخت اکثر مردم نسبت به این بخش ممکن است باعث عدم استقبال آن‌ها بشود، گفت: «تاتارستان تنها جمهوری مسلمان روسیه است. کازان قسمت اروپایی روسیه به شمار می‌آید.» او ادامه داد: « در این زمینه ما از طرف روس‌ها به خوبی حمایت شدیم اما از طرف دولت ایران حمایت کمرنگ‌تر بود.»

بر اساس گفته مدیر نمایندگی مرکز بازرگانی روسیه و ایران این نمایشگاه در فضایی 1000متری برگزار خواهد شد. او در پایان گفت: «ما سعی داریم شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضو پیدا می‌کنند نه تنها کالاها و محصولات خود را به نمایش بگذارند بلکه به موفقیت نیز دست پیدا کنند. هدف ما موفقیت شرکت‌هاست.»

موضوعات :
در همین رابطه