نائب رئیس اتاق ایران و قطر:

بوشهر بهترین گزینه برای مراوده با قطر است

خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بوشهر می گوید استان بوشهر برای تأمین مواد معدنی، غذایی و کشاورزی موردنیاز قطر دارای ظرفیت بسیار بالایی است و به دلیل وجود زیرساخت های مناسب بندری در بوشهر انتخاب این استان برای همکاری تجارت منطقه ای بسیار مناسب است.
تاریخ: 02 خرداد 1397
شناسه: 13612

نشست مشترک اتاق ایران و قطر با حضور جمعی از تجار و بازرگانان ایرانی و قطری در دوحه قطر، برگزار شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و قطر در این نشست گفت:  بوشهر با داشتن ظرفیت های مناسب بهترین گزینه برای ایجاد مراودات بین دو کشور قطر و ایران است. وجود زیرساخت های مناسب بندری در بوشهر امکان انتخاب این استان را برای همکاری تجارت منطقه ای و حمل و نقل دریایی تسهیل کرده است.

خورشید گزدرازی خاطر نشان کرد: نکته مهم در استفاده بهینه از فرصت ایجادشده با قطر، پیوند بخش خصوصی فعال و توانمند دو کشور برای اجرا و عملیاتی کردن تصمیم‌های کلان است.

گزدرازی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر برای تأمین مواد معدنی، غذایی و کشاورزی موردنیاز کشور قطر خاطرنشان کرد: بازرگانان و تجار استان بوشهر برای توسعه مراودات با قطر آماده هستند. ایجاد خطوط منظم هوایی و دریایی بین بوشهر و قطر می‌تواند نقش مهمی در توسعه مراودات تجاری داشته باشد.

رئیس اتاق بوشهر اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی که باید مدنظر باشد، توسعه روابط بانکی بوشهر و قطر، کاهش فرآیند اداری صادرات به قطر، فعال‌سازی بندر ام‌السعید قطر برای تخلیه کالاهای فله و فراهم‌سازی نیروی کارگری موردنیاز برای تخلیه بار شناورهای تجاری است.

موضوعات :
در همین رابطه